امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
10/22 1400

گروه سایبان - ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه دانا به تازگی توضیحاتی را در خصوص زمین های علی آباد به بورس ارائه کرده است.


مدیرعامل بیمه دانا ضمن اینکه اذعان دارد که پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد و گزارشاتی بدون نظر این شرکت برای فرماندهی کل قوا ارسال شده است، در بخشی از این نامه آورده است که ارتش نسبت به بخشی از اراضی آمادگی خود را جهت تعیین ارزش آن و اعطای معوض در خارج از استان تهران اعلام داشته است اما با عنایت به اینکه شرایط و عوامل موثر در کاهش ارزش زمین (از قبیل تصرف آن توسط نیروی نظامی، ممنوعیت ساخت و ساز در آن، عدم امکان واگذاری به غیر ) را در امر کارشناسی ملاک دانسته و مد نظر دارد، شرکت تلاش می کند حتی الامکان تمام اراضی بدون لحاظ عوامل موصوف را در دستور کار توافق قراردهد که تاکنون مورد قبول ارتش واقع نشده است و تلاش های لازم در این زمینه ادامه دارد.


این موارد در حالی عنوان می شود که 54.89 درصد سهام  این شرکت به سهام عدالت و 11.36 درصد آن به شرکت سرمایه گذاری صبا تامین اختصاص دارد.

اما با وجود ابهام در زمینه مالکیت این دارایی ها پرسش مهم و اساسی در خصوص موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها در بیمه دانا است.


موضوع زمین های علی آباد یکی از مباحث مهم در شرکت بیمه داناست که پیگیری مسائل حقوقی آن در سال های اخیر ادامه داشته است. اما با وجود بیش از 54 درصد سهام دار سهام عدالت آیا این شرکت می تواند این دارایی را که به نظر می رسد تشریفات قانونی آن هنوز کامل طی نشده جز اموال تجدید ارزیابی شده بیاورد و یا خیر؟


 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود