امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
10/20 1400

 

گروه سایبان - در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «تحول دیجیتال در بیمه؛ فرصت‌ها، چالش‌ها، استراتژی‌ها و پیامدهای آن» در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «بهروز آرمان‌مهر» رئیس اداره تحول و نوآوری دیجیتال بیمه ملت و «بهاره یاوری» کارشناس درمان، مقاله‌ای با عنوان «ارائه‌ الگوی‌چالش‌های پیاده‌سازی ‌و ‌ایجاد ‌بلوغ‌ تحول دیجیتال‌ در‌صنعت بیمه» ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمه ملت؛ در مقدمه این مقاله به موضوع تحول دیجیتال و نقش آن در تحول سازمان اشاره شده است.

به باور محققان؛ امروزه تحول دیجیتال یکی از عناوین مهم در حوزه تحول سازمانی است و تحقق آن علاوه بر برتری فناورانه، مزیت راهبردی و رقابتی را به همراه دارد. تحول دیجیتال، اجرای نوآورانه فناوری‌های دیجیتالی باهدف تأثیرگذاری و بهبود مدل کسب و کار است.

نویسندگان بیان کردند این تحقیق یک پژوهش توصیفی-اکتشافی است و از جنبه هدف یک مطالعه کاربردی است. همچنین از جنبه روش جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، یک مطالعه آمیخته کمی-کیفی است. بنابراین، در گام نخست جهت شناسایی مولفه‌ها و ابعاد مدل، از بررسی مطالعات کتابخانه‌ای و مصاحبه با خبرگان استفاده شد. سپس جهت اعتبارسنجی مدل پژوهش، از رویکرد معادلات ساختاری و داده‌های مورد نیاز از پرسشنامه به دست آمده است.

بر اساس آنچه در این مقاله آمده است؛ چالش‌های پیاده‌سازی تحول دیجیتال در شرکت‌های بیمه را می‌توان در 5 دسته اصلی شامل چالش‌های راهبردی، فناوری، انسانی، اقتصادی و مشتریان دسته‌بندی کرد. هر یک از این دسته‌ها شامل مولفه‌های جزیی هستند که توجه همزمان به آنها می‌تواند پروسه پیاده‌سازی تحول دیجیتال در شرکت‌های بیمه را تسهیل کند.

بر اساس یافته‌های پژوهش اهمیت و اولویت این چالش‌ها به ترتیب عبارت‌اند از چالش‌های راهبردی، فناوری، انسانی، مشتریان و اقتصادی.

گفتنی است این مقاله در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «بهروز آرمان‌مهر» رئیس اداره تحول و نوآوری دیجیتال بیمه ملت و «بهاره یاوری» کارشناس درمان، به صورت سخنرانی در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «ارائه‌ الگوی‌چالش‌های پیاده‌سازی ‌و ‌ایجاد ‌بلوغ‌ تحول دیجیتال‌ در‌صنعت بیمه» روز یکشنبه 14 آذر 1400 از ساعت 10 تا 12 به صورت آفلاین در سالن بانو مجتهده امین ارائه شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود