امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
10/13 1400

گروه سایبان - بررسی نامه نگاریها و تفاهم نامه سه جانبه در صنعت بیمه سوالات جدیدی را در خصوص یک سریال بیمه ای ایجاد کرده است. 

1- جلسه مدیران روابط عمومی و نقطه نظرات آنها در نشست با تهیه کننده و کارگردان و عوامل سریال پلاک 13 در هفته گذشته چه دستاوردهای عملیاتی داشت؟ و مقرر شد چه رویکردهای تازه ای به سریال اضافه شود؟


2- با توجه به تغییر مدیر روابط عمومی سندیکا در دقیقه نود آیا مدیر جدید توانسته است جهت انعکاس نظرات و پیشنهادات صنعت بیمه از اثربخشی لازم برخوردار باشد؟


3- آیا عبارت پلاک 13 یک شخصیت حقوقی است که برای آن سربرگ تولید شده است. آیا برای قراردادی در این حجم از هزینه نباید مدیر مالی شبکه 3 خود راسا اقدام به نامه نگاری با بیمه مرکزی می کرد ؟ چرا باید تهیه کننده درخواست قدرالسهم سریال را از بیمه مرکزی داشته باشد در حالی که در تفاهم نامه سه جانبه طرف قرارداد صدا و سیمای جمهوری اسلامی عنوان شده است؟ و عملا تهیه کننده باید نامه درخواست وجه را برای صدا و سیما به نگارش در می آورد نه بیمه مرکزی بنابراین آیا تهیه کننده نماینده صدا و سیماست؟


4- با عنایت به نقطه نظرات کارگروه روابط عمومی ها  در آخرین جلسه آذرماه در سندیکا در خصوص سریال پلاک 13 و محتوای آن، آیا کارگروه موضوع بند 6-1 تفاهم نامه که وظیفه تائید فرآیند اجرایی مرتبط با تولید مجموعه تلویزیونی را بر عهده دارد و بنابر تفاهم نامه سه جانبه صندوق، سندیکا و بیمه مرکزی، تهیه سریال نمایشی در سطح کیفی درجه الف با محتوای مورد تائید کمیته نظارتی پیش بینی شده ، را مورد تائید قرارداده است؟ و اگر هنوز تائیدیه صادر نشده بازهم باید پرداخت قدر السهم ها صورت گیرد؟


5- با عنایت به نامه معاون توسعه مدیریت منابع بیمه مرکزی به سندیکای بیمه گران که به بررسی و تائید کارگروه موضوع بند 6-1 تفاهم نامه مبنی بر تائید فرآیند اجرایی مرتبط با تولید مجموعه تلویزیونی اشاره دارد و عنوان کرده که «از آنجا که مستندات مربوط به پرداخت مبلغ مذکور مورد تائید قرار گرفته است»، سوال اینکه مستندات تائیدات کجا است؟ آیا این مستندات به دست شرکت های بیمه که باید پرداخت های خود را بر مبنای این تائیدیه پرداخت کنند رسیده است؟ بدون مستندات این تائیدیه شرکت های بیمه به استناد چه مجوزی منابع میلیاردی حق السهم خود را پرداخت می کنند؟


6- آیا قدرالسهم های پیش از این طرفین قرارداد، با تائیدیه کارگروه پرداخت شده؟ اگر چنین تائیدیه ای وجود ندارد آیا این مسئله انحراف از تفاهم نامه اجرایی نیست؟ امضا کنندگان یا پرداخت کنندگان چه پاسخی برای امضاهای خود در برابر نهادهای نظارتی خواهند داشت؟


تفاهم نامه تولید سریال نمایشی بر مبنای تولید با کیفیت «الف» بوده است. به نظر می رسد بهتر است عوامل سه جانبه ذی نفع برای پرداخت اقساط مابقی ابتدا تهیه کننده را ملزم به ارائه گزارش برآورد رسمی کیفیت توسط سازمان صدا و سیما کند.


برای این منظور سفارش دهندگان می توانند از سازمان صدا و سیما درخواست بازنگری کیفی به همراه دو تهیه کننده بی طرف را ارائه دهند تا مستندات برآورد کیفیت مطابق با درخواست مفاد قرارداد مبنایی برای پرداخت های آتی باشد.


همچنین سفارش دهندگان می توانند برای اطلاع از بازخورد سریال یک نظر سنجی را با واحدهای بی طرف و معتبر انجام دهند.

دریافت بازخورد از شبکه فروش و تاثیر سریال بر رفتار بیمه ای مخاطبان دیگر راهکاری بود که چندی پیش پیشنهاد شد. روابط عمومی ها می توانند با طراحی یک پرسش نامه حرفه ای نظر شبکه فروش و مشتریان آنها را در خصوص سریال، خرید بیمه نامه و ... دریافت کنند.
برای شفاف تر شدن زوایای مختلف موضوع رازپول از کلیه ذی نفعان برای ارائه هرگونه نقطه نظر و پاسخ تکمیلی دعوت به عمل می آورد.




















.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود