امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
10/1 1400

گروه سایبان - صبح امروز حوالی ایستگاه چیتگر در مسیر مترو تهران – کرج دو قطار رفت و برگشت با یکدیگر برخورد کردند، هرچند که علل حادثه در دست بررسی است اما شركت بهره برداري متروي تهران و حومه دارای قرارداد بیمه ای با شرکت بیمه رازی است.


 در همین زمینه ظاهرا تیم کارشناسان بیمه رازی صبح امروز نیز جهت بازدید به محل اعزام شدند تا در خصوص علت حادثه اطلاعاتی به دست آورند.

بررسی صورت های مالی بیمه رازی نشان می دهد که این شرکت با شركت بهره برداري متروي تهران و حومه دارای مانده حساب حدود 8 میلیارد تومانی است و در صورتی که علل حادثه تحت پوشش قرارداد باشد، عاملی برای مستهلک شدن مطالبات این حق بیمه که از سال گذشته نیز در حساب ها گزارش شده خواهد شد. برخی منابع خبری اذعان دارند قرارداد مترو با بیمه رازی در ماه های اخیر منعقد شده است اما اطلاعات دقیقی از ارزش قرارداد در دست نیست. حضور سریع بیمه گران و پرداخت های آنان متناسب با قراردادها می تواند سبب اعتماد مردم و بنگاه ها و سازمان ها به موضوع بیمه باشد.


لازم به اشاره است که عدم پرداخت حق بیمه در قراردادهای بیمه ای به منزله مانعی برای پرداخت خسارت نیست و جاری شدن عقد قرارداد خود عاملی برای مشارکت بیمه گران در جبران است. هرچند که در چنین مواردی شرکت های بیمه می توانند اقساط بیمه نامه و یا مانده های گذشته را مطالبه کنند.

 

مهدي شايسته اصل مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در خصوص اين حادثه گفت: برخورد دو قطار باعث مصدومیت ۲۰ نفر از مسافران مترو شد. خوشبختانه این حادثه تاکنون هزینه‌ی جانی نداشته.

وي تصريح كرد: همکاران ما در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر مسیر شمالی خط 5 مترو را از ایستگاه صادقیه به گلشهر، بازگشایی كنند تا وضعیت عبور و مرور در اين بخش از مسير به حالت عادی بازگردد.

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با تاكيد بر اينكه همزمان با انجام عمليات جمع آوري سانحه دلایل بروز حادثه نیز توسط همکاران بنده در کمیسیون عالی سوانح در حال بررسی است گفت: در اولین فرصت گزارش علل اين حادثه آماده و اعلام خواهد شد. اما همان‌طور که پیش از این نیز بارها توسط شهردار تهران و همچنین همکاران ما در شرکت بهره‌برداری مترو اعلام شده بود، زیرساخت، قطعات ‌‌و تجهیزات متروی تهران فرسوده شده و نیاز جدی به اورهال دارد.

شايسته ادامه داد: از آنجا که مسائل متروی تهران و حومه موضوعی ملی است کمک به بهبود زیرساخت ها نیاز به همراهی و همکاری عاجل تمامی نهاد‌های مرتبط از جمله دولت در وصول مطالبات معوق دولت‌های گذشته دارد.

مترو یکی از وسایل ارتباطی است که روزانه در جابه جایی مسافران نقش عمده ای دارد و تسریع در روند رسیدگی به خسارت می تواند سبب آسایش مردم را فراهم کند.

لازم به توضیح است که  بیمه گران اتکایی این قرارداد تا این لحظه مشخص نیستند و ظاهرا هیچ یک از بیمه گران اتکایی خصوصی پیشنهادی برای دریافت سهم از این بیمه نامه نداشتند.
رازپول از دریافت هرگونه توضیحات تکمیلی در این زمینه استقبال می کند و انتشار آنرا رسالت خود می داند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود