امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/26 1400

گروه سايبان- رئیس کل بیمه مرکزی در گزارشی 100 روزه به وزیر اقتصاد به دست آوردهایی اشاره کرده است که راستی آزمایی آن از سوی وزارت خانه ضروری به نظر می رسد.

از اولین نکاتی که سلیمانی سعی دارد در این گزارش به خاندوزی یادآوری کند و نیازی به سنجش نداردخرید اوراق دولتی از سوی صنعت بیمه است .

اما او در حالی به  بهادار کردن اوراق ریسک بیمه‌ای در بودجه 1401 اشاره می کند که این ظرفیت در بند (ز) تبصره (5) قانون بودجه سال 1399، به منظور پوشش‌های بیمه‌ای و همچنین اوراق بهادارسازی خطرپذیری (ریسک‌های بیمه‌ای)، به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مؤسسات بیمه بازرگانی اجازه داده شد که تا سقف ده هزار میلیارد ریال  (۱۰,۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) در بازار سرمایه نسبت به انتشار اوراق مالي- اسلامي در چهارچوب قوانین و مقررات بدون تضمین اصل و سود اقدام كند كه صنعت از آن بهره برداری نکرد.

جداسازی ذخیره ریاضی بیمه زندگی از دیگر دستاوردهای 100 روز اخیر عنوان می شود و این در حالی است که جداسازی این ذخایر از زمان ریاست محمد ابراهیم امین در دستور کار بیمه مرکزی بوده است و علی رغم تاکید آئین نامه های مرتبط به نظر می رسد که بیمه مرکزی باید پاسخ دهد که چرا تاکنون این اقدام صورت نگرفته است؟

وصل شدن به سامانه جامع تجارت و صدور بیمه‌نامه‌های دیجیتال از دیگر دستاوردهای 100 روزه بیمه مرکزی عنوان شده است که به نظر می رسد این موضوع نیز باید مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گیرد که اگر 100 روزه می توان به چنین دست آوردهایی دست یافت، هزینه فرصت های از دست رفته پیش از این را در بیمه مرکزی چگونه باید محاسبه کرد؟

وی در تشریح خدمات این صنعت به مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی نیز گفت: همان‌طور که مید‌انید، یکی از بلایایی که در 100 روز گذشته رخ داد، زلزله‌ای بود که در جنوب ایران اتفاق افتاد و بلافاصله همکاران ما در صنعت بیمه در استان هرمزگان در مناطق آسیب دیده مستقر شدند و بعد از بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم پرونده‌هایی تشکیل دادند که درنهایت تعهدات صنعت بیمه در این زمینه در حدود ٣٠ هزار میلیارد ريال برآورد شد. این برآورده در حالی عنوان شده که هیچ یک از شرکت های بیمه در زمینه آثار مالی این رقم برای سهام داران خود در بورس شفاف سازی نکرده اند.

موضوع تقاضای تاسیس بیمه اسلامی تکافل از سوی گروهی از سرمایه گذاران متقاضی نیز جدید نیست و متقاضیان این شرکت پیش از این نیز در نظر داشتند که سرمایه گذاری خود را با بیمه های اسلامی گره بزنند . مغز متفکر این تیم علی فتحعلی است که پیش از این نیز مطالعاتی را در حوزه تکافل داشته است.

در این میان بد نیست که رئیس کل گزارشی از وضعیت مجوزهای جدید بیمه ای، رویدادها و حواشی پرسروصدای صنعت بیمه در برخی شرکت ها، سریال میلیاردی پلاک 13 و نقش بیمه مرکزی در این رویدادها نیز ارائه دهد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود