امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
09/21 1400

گروه سایبان- بیمه رازی نیمه اول امسال را با یک هزار میلیارد تومان مطالبات از نمایندگان و بیمه گذاران به پایان رسانده در حالی که حق بیمه تولیدی اش 778 میلیارد تومان بوده، حق بیمه هایی که حالا موضوعات مهمی در خصوص برخی از آنها مطرح شده است.


رعايت سقف کارمزد پرداختي و کارمزد پرداختی به نمايندگان و دلالان رسمي بيمه و ممنوعيت پرداخت هزينه صدور به دلالان رسمي بيمه از جمله انحرافات آئین نامه ای  با اهمیت در گزارشات رسمی بیمه رازی به استناد مواد 1 و 5 آيين نامه 83 است.


در کنار این عدم تطابق، اشاره حسابرس به ماده 6 آيين نامه 94 در خصوص اصلاح نرخ حق بيمه، تاييد توسط مديرعامل، تصويب توسط هيأت مديره و اعلام به بيمه مرکزي در مواردي که ضريب خسارت 6 ماهه رشته درمان از 80% و ضريب خسارت يک ساله ساير رشته ها از 75% تجاوز کرده است، نیز از موارد حائز اهمیت است. این در حالی است که اطلاعاتی از ضریب ترکیبی خسارت این شرکت گزارش نشده است.


بر این اساس رازی با 778 میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در 6 ماهه امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان مطالبات از نمایندگان و بیمه گذاران دارد که به نظر می رسد در برخی قرارداد ها آنطور که حسابرس به موضوع کارمزدها و ضریب خسارت بیمه های درمان اذعان دارد ریسک تصمیم گیری متوجه شرکت است.

 

اما این تنها همه ماجرا نیست . علی جباری که پیش از این مدیر صندوق خسارت های بدنی بود  حالا سازمان مبتوعش در پرداختی های خود به این صندوق تعلل دارد تا جایی که حسابرس اذعان می کند بند (الف) ماده 21 اساسنامه صندوق تامين خسارتهاي بدني (مصوب هيأت وزيران) در خصوص واريز سهم صندوق از بيمه هاي شخص ثالث حداکثر ظرف يک هفته پس از پايان هر ماه رعایت نشده است.

مطالبات این شرکت بیمه ای در حالی به یک هزار میلیارد تومان رسیده که سرمایه اش 1900 میلیارد تومان بوده یعنی نیمی از سرمایه اش .

این در حالی است که بیمه مرکزی نیز چندی پیش خواستار اعلام وضعیت شرکت های بیمه در بخش مطالبات از نمایندگان و بیمه گذاران شده بودتا جایی که محمد جواد آقاجری مدیرکل نظارت بر شرکت های بیمه در نامه ای خواستار ارائه گزارشی ظرف مدت 2 روز به نهاد ناظر در خصوص رسوب منابع حق بیمه شرکت ها نزد برخی نمایندگان و کارگزاران به نگارش درآمده بود.

علی جباری در آخرین اعلام وضعیت بیمه رازی اذعان دارد که با توجه به مذاکرات انجام شده با شرکت هواپیمایی ماهان، مجموع مطالبات از این شرکت حداکثر تا اواسط دی ماه 1400 وصول می شود.  همچنین طبق جسات متعددی که با شرکت سایپا و کارگزاری سایپا، انجام شده است، تا قبل از پایان سال مالی، مطالبات سررسيد شده این شرکت از طریق سهام یا وجه نقد وصول می گردد. لازم به ذکر است که بخشی از افزایش در مطالبات شرکت به دليل افزایش در حجم فعاليت های بیمه گری شرکت است.

   
بررسی صورت های مالی نشان می دهد که این شرکت بالغ بر 404 میلیارد تومان مطالبات از برخی کارگزاران و بیمه گذاران دارد.

لازم به اشاره است که پیش از این بیمه مرکزی در نامه ای به شرکت های بیمه رسما اعلام کرد که شرکت ها مجاز به دریافت سهام به جای حق بیمه از بیمه گذاران بدهکار نیستند.


پایگاه خبری رازپول از دریافت هرگونه تصحیح و توضیح در این زمینه استقبال می کند و انتشار آنرا رسالت خود می داند.







 

 



 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود