امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
09/17 1400

گروه سایبان - نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا از محصول جدید این شرکت در حوزه بیمه‌های زندگی با عنوان"جان دانا" خبر داد. 




به گزارش رازپول به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر ابراهیم کاردگر در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک روز بیمه اظهار داشت: در راستای افزایش فروش بیمه های زندگی و ضریب نفوذ بیمه به دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم این هدف را در اقتصاد کشور عملیاتی کنیم.

وی افزود: مدت ها است این بحث را که صنعت بیمه باید ریل‌گذاری توسعه خودش را تغییر دهد و مسیر توسعه صنعت بیمه از ریل بیمه‌های زندگی باید بگذرد را مطرح کرده‌ام. متاسفانه ما نتوانستیم در حوزه بیمه عمر، محصول و روشی را در کشور عملیاتی کنیم تا بتوانیم به آن هدف متوسط ضریب نفوذ دنیا دست پیدا کنیم. راه آن هم از مسیر بیمه‌های زندگی می‌گذرد.

مدیرعامل بیمه دانا تصریح کرد: بیمه‌های زندگی می‌تواند از ابزارهای تامین مالی در اقتصاد کشور باشد. انتظار ما این است که اصحاب رسانه، این ادبیات را تکرار کنند و بنویسند و بگویند تا مسئولان به این موضوع توجه کنند که تعدد ابزار تامین مالی در صنعت بیمه می تواند فراتر از سایر حوزه‌ها باشد. صنعت بیمه می‌تواند به عنوان یک نهاد مالی در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند و این امر در اقتصاد کشور مغفول مانده است.


دکتر کاردگر ادامه داد: پرسش این است که چرا ما می توانیم از این ابزار برای توسعه صنعت بیمه و در نهایت به توسعه اقتصادی کشور کمک جدی کنیم؟ در واقع باید گفت این مسئله نشات گرفته از این است که این ابزار، زمان دارد به بیان دیگر می توان بیمه عمر را دو ساله، پنج ساله، 10 ساله، 15 ساله به مردم یا مشتریان عرضه کنیم. از سوی دیگر، مسئله ای که می تواند به عنوان ابزار تامین مالی در پروژه های اقتصادی باشد این است که پروژ‌ه‌های اقتصادی در اقتصاد کشور برای اجرایی شدن نیازمند زمان است بدین گونه که بعضی از پروژه ها، سه ساله، 5 ساله و یا 10 ساله به اتمام می رسند بنابراین زمان اجرای این پروژه ها مشخص است.

وی عنوان کرد: بنابراین کدام ابزار برای تامین پروژه های اقتصادی می تواند باثبات تر باشد؟ بیمه های عمر است. به عبارت دیگر بیمه های عمر باثبات ترین و مطمئن ترین ابزار تامین مالی در اقتصاد کشور است. وقتی ما این بحث را مطرح می کنیم دوستان به این اشاره می کنند مگر شرکت های بیمه چه میزان سرمایه دارند که بخواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند؟

در واقع این مسیر را به طور اشتباه طی می کنند و یا مطلب را به درستی درک نکرده‌اند. صنعت بیمه، بیش از 70، 80 میلیون جمعیت کشور، مشتری دارد. ظرفیت مشتری صنعت بیمه به تعداد جمعیت کشور است در واقع یک پتانسیلی از مشتری در جامعه داریم. حال باید چه اقداماتی را انجام دهیم که مشتری را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم؟ پاسخ این است که باید ابزار تعریف کنیم.  مهمترین ابزاری که می تواند در حوزه تامین مالی، باثبات ترین باشد بیمه‌های عمر است.

وی بیان کرد: امروز، محصولی که در حوزه بیمه عمر عرضه می‌شود هم مشتری از داشتن چنین محصولی، رضایت ندارد و هم شبکه فروش از فروش این بیمه، بنابراین می‌طلبد که ما یک محصول جدید را به بازار عرضه کنیم. ما تقریبا از 8، 9 ماه گذشته از آقای ربیعی دعوت کردیم و محصولات بیمه‌ای کشور کانادا را مورد بررسی قرار دادیم تا به یک محصول جدید رسیدیم، آن را بومی‌سازی کردیم چه در داخل و چه در خارج از کشور توسط حوزه های فنی‌مان مورد بررسی قرار گرفت. مجوز این محصول را هم به عنوان محصول جدید دریافت کردیم و از آن رونمایی می کنیم.

دکتر کاردگر ادامه داد: با توجه به نقدینگی بخش خصوصی کشور و اینکه در حال حاضر یکی از معضلات اساسی اقتصاد کشور ، حجم نقدینگی است ما از طریق ابزار بیمه های عمر، می توانیم این نقدینگی را جذب کنیم، وارد بخش واقعی اقتصاد کرده و اقتصاد را شکوفا کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین باید راهکاری اتخاذ کنیم تا بتوانیم این حجم از نقدینگی بخش خصوصی را در حوزه های بخش واقعی اقتصاد، کانالیزه تا بخش واقعی اقتصاد را فعال و ایجاد اشتغال کنیم، تولید ملی افزایش پیدا کند و اقتصاد از این وضعیت خارج شود. این مسیر هم از مسیر بیمه‌های زندگی عبور می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود