امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
09/13 1400

 

گروه سایبان - رئیس کل بیمه مرکزی در سخنرانی امروز خود از کاهش تولید ناخالص داخلی سخن گفت و عدم تعادل بین هزینه و درآمد در بودجه خانوار را از چالش های صنعت بیمه عنوان کرد. وزیر اقتصاد نیز در پاسخ به این اظهارات عنوان کرد که یکی از نقش های مهم صنعت بیمه عبارت است کمک به پیشرفت اقتصادی، یعنی فراتر از سطح صنعت و در حوزه اقتصاد ملی نقش ایفا کند که متاسفانه از این تقش فراتر از صنعت بیمه گران در اقتصاد ملی غافل بودیم به همین جهت درخواست اولم از بیمه مرکزی این است که در کنار سند راهبردی به فکر تحول بیمه باشد ما نام این تحول را بیمه گری هوشمند می گذاریم.

بیمه گری هوشمند فراتر از تحول دیجیتال است و چنین انتظاری داریم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: باید بپذیریم که بیمه‌گری مبتنی بر ریسک نداریم یا فاصله بسیار زیادی با آن داریم؛ بسیاری از حق‌بیمه‌ها را علی‌الراس می‌گیریم. 

خاندوزی با بیان اینکه باید تغییر ساختارها را بپذیریم، تاکید کرد: صنعت بیمه باید به سمت اعمال قواعد حاکمیت شرکتی،  تفکیک نقش نظارتی بیمه‌مرکزی از بیمه اتکایی و نوسازی قواعد و مقررات حرکت کند. 

وی جایگاه صنعت بیمه در تامین مالی کشور را خالی توصیف کرد و گفت: این امکان وجود دارد که بسیاری از منابع به طور مدیریت شده درخدمت توسعه ملی قرار بگیرد. بازار پول و سرمایه بار بزرگی را از دوش کشور در زمینه تامین مالی بر دوش

دارند و صنعت بیمه نیز می‌تواند سهم مهمی را در این زمینه بر دوش بگیرد. 

وزیر اقتصاد گفت: ضرورت دارد تا از ظرفیت‌های جدید و ابزارهای جدیدمالی - اسلامی استفاده شود؛ مثلا اهل سنت در کشور بدنبال استفاده از تکافل هستند که سرعت بخشیدن به آن کار ساده‌ای است. 

خاندوزی خواستار تدوین دستورالعمل هایی شد تا مدیران تحول گرا در صنعت بیمه در صدر بنشینند و تمایز و تفاوتی از منظر ابزارهای بیمه مرکزی وجود داشته باشد نسبت به شرکت ها و نسبت به مدیرانی که تحول گرایانه و منظبط عمل می کنند.

نگاه مدیران باید مبتنی بر شفافیت و کارآمدی باشد. این موارد سرفصلی است که باید به نقاط قابل اتکا در بیمه مرکزی اضافه شود تا در همایش سال آینده بررسی شود که چه میزان نسبت به این شاخص ها و میزان ها اهتمام داشته ایم.

خاندوزی تاکیدکرد که نمی‌توان نقش بلایای طبیعی و تغییرات اقلیمی را در صنعت بیمه نادیده گرفت.

وزیر اقتصاد به نامه اخیر بیمه ایران در خصوص فرونشست زمین اشاره کرد و افزود در مقابل مسئولیت ملی و اجتماعی محاسبات باید طوری شود که قابل توجیه باشد وبیمه باید کمک حال کشور باشد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود