امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
08/23 1400

 

گروه سایبان - هرچند که شرکت ها در موضع فرهنگ سازی برای بیمه صف کشیده اند و به تازگی هزینه ساخت یک سریال بیمه ای را با عنوان پلاک 13 پرداخت کرده اند اما یک مشتری ناراضی با تظلم خواهی از مقامات مسئول خواستار ورود رئیس جمهور به روند بررسی وضعیت اخیر خود شده است.


اقناع مشتریان و همراهی با آنها در شرایطی سخت مانند خسارت های فاجعه بار یکی از اصول بنگاه داری و بازاریابی است، اما صنعت بیمه که می خواهد با فرهنگ سازی پرتفوی بیمه ای خود را تقویت کند و حاضر شده برای این مهم حتی یک سریال تلویزیونی هم بسازد حالا با یک مشتری ناراضی مواجه است که اذعان دارد، بیمه با آن همراهی نمی کند.


بنابراین در حالی که بیمه شب ها در سریال خانگی به فرهنگ سازی مشغول است، مشتریانش روزها با رسانه ها از عدم رسیدگی به خسارت ها سخن به میان می
آورند.


این درحالی است که رئیس کل بیمه مرکزی نیز پیش از این اذعان کرده بود پرداخت به موقع خسارت بهترین روش فرهنگ سازی است.

در روزهای گذشته برخی از مدیران عامل در کنار تیم بازدید کننده از لوکیشن یک سریال عکس یادگاری گرفتند که در میان آنها چهره های شاخصی نیز دیده شد.

فارغ از مسائل فوق حالا محمد مختاریانی مدیرعامل شرکت طبیعت به رسانه ها اذعان کرده که شرکت بیمه طرف قرارداد حتی اجازه آواربرداری نیز نداده و وضعیت کارخانه به همان شکل باقی مانده است و امکان بازسازی کارخانه وجود ندارد.


به گفته وی، حدود یک ماه از آتش سوزی کارخانه طبیعت می گذرد اما هیچ یک از مسوولان برای کمک به حفظ تولید و اشتغال سه هزار نفری این کارخانه حتی دلجویی هم نکرده اند.

مختاریانی با اشاره به خسارت 2700 میلیارد تومانی کارخانه طبیعت خاطرنشان کرد: وزارت صمت به عنوان متولی تولید حتی حاضر به تشکیل یک جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی جوانب و کمک به حل به وجود آمده بر اثر آتش سوزی گسترده در کارخانه طبیعت نیست.


مدیرعامل شرکت طبیعت با بیان این نکته که حفظ اشتغال  سه هزار نفری این کارخانه یکی از دغدغه های مهم مدیران این شرکت است تصریح کرد: اغلب دولتمردان و به ویژه  شخص رییس جمهوری بارها و بارها درسخنان خود به اشتغالزایی و افزایش تولید اشاره کرده اند اما سوال اینجا است که چرا برای کمک به حل مشکلات شرکت طبیعت به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ کالاهای اساسی در زمینه روغن نباتی، برنج، رب گوجه فرنگی، چای و تن ماهی و حفظ اشتغال 3000 نفری ایجاد شده در سال های اخیر هیچ  اقدامی انجام نمی شود؟!


وی افزود: با توجه به کم کاری مسوولان طی یک ماه گذشته از رییس جمهوری درخواست داریم که شخصا برای کمک به حل مشکلات این واحد تولیدی وارد عمل شود و دستورات لازم را برای بررسی جوانب موضوع  و کمک به حل مشکلات صادر کند.


مدیرعامل شرکت طبیعت یادآور شد: باوجود خسارت سنگین وارد شده و تعطیلی کارخانه، تمامی کارکنان حقوق و مزایای خود را تاکنون دریافت کرده اند.


مدیرعامل شرکت طبیعت در زمینه وضعیت برآورد خسارت و عملکرد صنعت بیمه در پرداخت این خسارت گفت: بررسی های لازم برای برآورد خسارت انجام شده اما متاسفانه تاکنون صنعت بیمه حتی یک ریال خسارت آتش سوزی کارخانه طبیعت را پرداخت نکرده است.


به نظر می رسد لزوم انتشار گزارش ویژه آتشنشانی در پرداخت خسارت بیمه های آتش سوزی از ضروریات است و شرکت های بیمه به استناد گزارش های متقن در این زمینه نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام می کنند.در این گزارشات علل و عوامل حریق مشخص خواهد شد. بنابراین لزوم تهیه و الصاق مستندات مراجع ذی صلاح برای پرداخت حتی پیش پرداخت در خسارت ها ضروری است.


شرکت طبیعت ظاهرا در سال 1399 نیز دچار حادثه آتش سوزی بوده و توانسته 213 میلیارد تومان خسارت از صنعت بیمه دریافت کند. پرداخت خسارت در حادثه پیشین نیز مستند به گزارشات مراجع ذی صلاح بود و اولین پیش پرداخت آن حدود 45 روز پس از حادثه اتفاق افتاده است.


بیمه گر اول معمولا مسئول جمع آوری  مستندات برای پرداخت خسارت هاست و بیمه گران اتکایی مشارکت کننده می توانند مدارک و مستندات لازم را از این شرکت مطالبه کنند. بنابراین به نظر می رسد که بیمه گران برای دریافت قدر السهم سایر یاریگران حوادث مسئولیت دوچندانی دارند.


خسارت طبیعت یکی از نمونه های نادر خسارت در صنعت بیمه است و ضرورت دارد که بیمه مرکزی به عنوان ارائه کننده نرخ های فنی در پرتفویهای بزرگ، بیمه گر اتکایی و هدایت گر بیمه
در کشور از یک سو با کمک در جهت تسریع روند بررسی خسارت ها اقدام کرده و از سوی دیگر به مسئولیت حمایت از بیمه گذاران بپردازد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود