امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/10 1400

 

گروه سایبان - مدیرعامل بیمه ایران، چالش امروز بیمه ایران و کل صنعت بیمه را به مخاطره افتادن کسب و کار بیمه ای در برابر تغییرات عظیم اجتماعی و در مرحله گذار از عصر دیجیتال به عصر حاکمیت هوش مصنوعی دانست.


به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، سید مجید بختیاری در دیداری صمیمانه و بدون تشریفات مرسوم با رئیسان انجمن های صنفی نمایندگان استان ها و اعضای هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی، با بیان این مطلب، یاد و خاطر همکاران درگذشته در کسوت خدمت به مردم که بر اثر حوادث گوناگون و به ویژه بر اثر ابتلا به ویروس کوید 19 جان باخته اند را گرامی داشت و گفت: مشتری آینده بیمه ایران نسل نوجوان امروزی است که زندگی تمام دیجیتال دارد و به لحظه با اقصی نقاط جهان در ارتباط است.


بختیاری، در حرکتی ابتکاری، با فرا خواندن فرزند نوجوان یکی از همکاران شهرستانی حاضر در جلسه به پشت تریبون و پرسش و پاسخ با او در باره سبک زندگی اجتماعی و دانسته های عمیق دیجیتالی این نوجوان 13 ساله، گفت: با روش های سنتی امروزی ما نمی توانیم در آینده نزدیک این مشتری بالقوه فردا را برای خرید بیمه نامه اقناع کنیم و خطر اصلی هم در کسب و کار بیمه ای امروز ما همین موضوع است، نه مشکلات ناشی از فلان بند و تبصره بهمان آیین نامه یا امثال آن.


وی با تاکید بر اینکه برای سربلند بیرون آمدن از این چالش اساسی باید در اندیشه یافتن ایده ها و راه های نو و ابتکاری بود، اضافه کرد: یکی از ضرورت های امروزی در صنعت بیمه که فراوان از آن سخن گفته می شود عبارت«تحول دیجیتال بیمه» است. بخش «دیجیتال» این ضرورت را می توان به سادگی کسب کرد. بخش «بیمه» آن هم که اصولا کسب و کار و حرفه ماست و مشکلی در باره آن نداریم؛ آنچه که مهم است بخش «تحول» به عنوان ضرورتی حیاتی است که باید به صورت عمیق و علمی مورد توجه قرار گیرد.


مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بیمه ایران، در ادامه، با اشاره به موضوعات عنوان شده در این جلسه حدود پنج ساعته، طرح مکرر مسائل و مشکلات تکراری را در جلسات تعامل و تبادل نظر جمعی حرفه ای، رافع معضلاتی که بنیان های کسب و کار بیمه ای را به خطر انداخته است، ندانست و افزود: در این نشست حرفه ای و صنفی، اگر چه مباحث خوبی مطرح و همه هم مهم و اولویت دار عنوان شد اما بیشتر آنها تکراری بود و پاسخ آنها هم مشخص است و بنا به قول مشهور، «وقتی همه چیز مهم است، هیچ چیز مهم نیست».


بختیاری تصریح کرد: مدل جلساتی مهم از این دست باید به گونه ای باشد که مهمترین نکته و چالش کلان روز بیمه ایران با پیش آگاهی قبلی، مطرح، بررسی و راه حل آن یافته و پرونده اش بسته شود. به طور مثال باید بر موضوعی خاص مثل مطالعه روی تغییرات محیط کسب و کار متمرکز شویم و نمایندگان سختکوش بیمه ایران بیش از پیش در امور شرکت مشارکت داشته باشند.

وی اظهار کرد: ما در این جلسه هم اندیشی باید به یک سوال مهم پاسخ می دادیم: « کسب و کار بیمه ای ما در برابر تغییرات عظیم اجتماعی به مخاطره افتاده است؛ چه باید کرد؟» در حالیکه پسند جامعه امروزی ما رایانه و دیجیتال است و ما هنوز هم در این امر مشکلات فراوانی برای دیجیتالی شدن تمامی امور کسب و کار بیمه ای داریم،  با فرا رسیدن عصر هوش مصنوعی، عصر دیجیتال هم به پایان خود نزدیکتر می شود!


مدیرعامل بیمه ایران در پایان سخنان خود خواستار تغییر اساسی در شیوه نگرش همکاران به مشکلات و تفاهم با ایجاد هم افزایی شد.

بنا به این گزارش، در ابتدای این نشست، حسین روحی مدیر کل امور نمایندگی های بیمه ایران، با ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه و اقدامات انجام شده در باره رتبه بندی نمایندگی ها، به روز رسانی قراردادها، تشکیل کمیته های استانی، تمرکز زدایی و تفویض اختیارات بیشتر به استان ها، از برنامه در دست اقدام شرکت برای راه اندازی سامانه یکپارچه امور نمایندگان و اتصال آن به سامانه وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد.


در ادامه جلسه و پس از سخنان سعیدی رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی، 14 تن از روسای انجمن های صنفی نمایندگان استان ها به طرح مسائل و مشکلات صنفی از جمله، دغدغه رشد بی رویه و سامان نیافته استارت آپ های فعال در حوزه بیمه، ضرورت بازنگری در قرارداد نمایندگان و اصلاح آن، لزوم اعتماد مدیران به شبکه فروش، جلوگیری از نرخ شکنی، تجدید نظر کارشناسی در نرخ های برخی از رشته های بیمه ای، مشکلات مربوط به قطعی سیستم و کندی آن، تاخیر در نرخ دهی توسط مرکز مرتبط، نبود خدمات جدید، کمبود نیروی کارشناس در شهرستان ها و . . . پرداختند.

پس از سخنان نمایندگان حاضر در نشست، آقایان عباسعلی فراشیانی معاون حقوقی وهماهنگی امور استان ها، شعب و نمایندگی ها، احمد صفرزاده معاون فنی، حسن نظری معاون برنامه ریزی و نوآوری و اسماعیل داور پناه معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران در سخنانی به سوالات و مشکلات مطرح شده در جلسه پاسخ مقتضی دادند و از اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اقدام شرکت برای تسهیل و تسریع در امور نمایندگان خبر دادند.

در پایان جلسه، لوح یادبودی به پاس خدمات ارزشمند و ماندگار زنده یاد «محمد حضرتی» مدیرکل فقید فناوری اطلاعات و آمار، از سوی کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی، به مدیرعامل بیمه ایران اهدا شد.   

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود