امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
08/10 1400

گروه سایبان - مجمع اخیر بیمه پاسارگاد به دست اندرکاران این شرکت مجوز داده است تا سرمایه را به 6 هزارو 123 میلیارد تومان برساند.

مرحله اول افزایش سرمایه تا 3 هزارو 61 میلیارد تومان بیمه پاسارگاد را در گروه چهار شرکت اول صنعت بیمه قرارخواهد داد، اما مرحله بعدی افزایش سرمایه که در اختیار هیات مدیره است رتبه این شرکت را در این شاخص ارتقا خواهد داد.


 














مرحله اول این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای کلید خورده است و مرحله دوم نیز از همین محل و در دو سال آینده محقق خواهد شد.

کاهش ارزش ریال در سال های اخیر و نرخ برابری ریال در برابر سایر ارزها سبب شده ست که شرکت های بیمه با شتاب بیشتری موضوع افزایش سرمایه ها را دنبال کنند که به نظر می رسد بیمه پاسارگاد در این زمینه هدف گذاری لازم را داشته است.

بیمه پاسارگاد چشم انداز خود را کسب حداکثر سهم بازار بیمه کشور تا سال ۱۴۰۴ در بین شرکت های بیمه خصوصی تعریف کرده است . در میان اهداف این شرکت برنامه هایی مانند برنامه ریزی جامع به منظور دستیابی به ترکیب مناسب پرتفوی در بیمه های اشخاص، اموال و مسئولیت، برقراری روش های مناسب به منظور تسریع در امر پرداخت خسارت و ترویج روش های پیشگیری از وقوع خسارت به بیمه گذاران ،گسترش بیمه های اتکایی (قبولی) و همچنین دریافت پوشش های بیمه اتکایی برای ریسک های بزرگ، توسعه و ترویج خدمات بیمه ای در سطح جامعه به منظور دستیابی به سهم مطلوب از بازار بیمه کشور، طراحی و عرضه محصولات بیمه ای جدید با توجه به نیازهای جامعه، برقراری روش های مناسب ارزیابی ریسک در جهت انتخاب مطلوب پرتفوی، سازماندهی و توسعه شبکه فروش به منظور ارائه خدمات مطلوب و گسترده در سراسر کشور وبهره برداری مناسب از ذخایر و اندوخته های شرکت با حضور فعال در بازار پول و سرمایه کشور به چشم می خورد.

ساختار افزایش سرمایه شرکت با تکیه بر بهره برداری مناسب از ذخایر و اندوخته ها نشان می دهد که پاسارگاد انحراف معیاری در برنامه ها نداشته و با چشم انداز خود در سال 1404 فاصله کمی دارد.


افزایش سرمایه از محل سود انباشته از میان روش های مرسوم تامین سرمایه یکی از کم هزینه ترین هاست. از سوی دیگر این روش اثبات می کند که شرکت در چرخه عمر مدیریتی در دوران ثبات و توسعه شرکتی قرار گرفته است و دارای ریسک مدیریتی پایینی است چراکه این روش به سهام داران خرد و کلان این پیام را می دهد که شرکت دارای برنامه های توسعه ای بلند مدت است.


بنابراین هرچند نوسان گیران کم حوصله ممکن است از گروه سهام داری خارج شوند اما سرمایه گذاران با نگرش بلندمدت، پرحوصله و بنیادی انگیزه بسیاری برای سرمایه گذاری پیدا خواهند کرد، چراکه بر اساس نظریات نوین مدیریت پرتفو شرکت هایی با چنین ترکیب سهام داری از ریسک نوسانی کمتری برخوردار هستند و بازده سرمایه آنها در یک دوره میانی قطعا بالاتر است. بنابراین چنین شرکت هایی در شرایط متلاطم بازار می توانند از مطلوبیت بالاتری برای سرمایه گذاری برخوردار باشند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود