امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
07/25 1400

 

مریم کائید - سندیکای بیمه گران روز دوشنبه برای انتخاب اعضای هیات رئیسه جلسه ای را برگزار می کند.

به گزارش رازپول، هرچند که 2 اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران مؤسسات بیمه بازرگانی که در ایران فعالیت می ‌کنند، را به عنوان عضو سندیکا می شناسد و در ماده 7 اذعان شده که شورای عمومی شامل تمام موسسات عضو سندیکاست، اما ماده 14 اذعان دارد که سندیکا دارای هیئت رییسه ای مرکب از دبیرکل و چهار عضو اصلی و دو عضو علی البدل است. اعضای اصلی و علی البدل از بین عالی ترین مقام های اجرایی موسسات عضو، برای مدت دو سال توسط شورای عمومی انتخاب می شوند. تداوم عضویت افراد مذکور در هیئت رئیسه، مشروط به استمرار تصدی آنها در سمت مدیر عاملی یکی از موسسات عضو خواهد بود.


از سوی دیگر در بخش تامین منابع مالی اساسنامه  سندیکا نیز آمده است که  حق عضویت اعضا اولین راهکار تامین منابع است، حق عضویتی که توسط اشخاص حقوقی یعنی موسسات بیمه ای پرداخت می شود.


بنابراین در حالی که اشخاص حقوقی به عنوان عضو سندیکا شناخته می شوند و حق عضویت ها را پرداخت می کنند اما در ماده 14 اساسنامه اشخاص حقیقی مورد خطاب قرار گرفته اند.

هرچند که در اساسنامه آمده که عالی‌ترین مقام اجرایی هر موسسه، به عنوان نماینده آن موسسه، در جلسات شورای عمومی حضور خواهد یافت، اما به نظر می رسد که اساسنامه در این بندها دارای ابهامات است، چراکه به نظر می رسد که عناوین هیات رئیسه باید به اشخاص حقوقی تعلق داشته و اشخاص حقیقی تنها در مقام نماینده انجام وظیفه کنند.

اما با همه اینها از سندیکای بیمه گران خبر می رسد که روز دوشنبه انتخابات هیات رئیسه برگزار خواهد شد.


این در حالی است که در دوره گذشته انتخاب دبیرکل سندیکای بیمه گران به عنوان رئیس هیات رئیسه مورد نقد برخی از مدیران قرار گرفته بود. بنابراین به نظر می رسد که هیات رئیسه جدید باید در این خصوص دقت لازم را به عمل آورد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود