امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
07/19 1400

 

گروه سایبان  - پس از آنکه پژوهشکده بیمه در یک تحقیق در سال های گذشته تعداد شرکت های مورد نیاز صنعت بیمه را بیش از 60 شرکت عنوان کرد، چراغ سبز برای راه اندازی شرکت های جدید زده شد، اما با ورود شرکت های جدید فضای رقابتی در صنعت بیمه چگونه خواهد شد و آیا موسسین جدید توانایی توسعه بازار و محصولات بیمه ای را خواهند داشت؟

چندی پیش بود که سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در یکی از مراسم های داخلی شرکت های بیمه اذعان کرد که صنعت بیمه در آینده از رشد خوبی برخوردار خواهد بود و اقبال سرمایه‌گذاران و بیمه‌گذاران به این حوزه بیشتر خواهد شد، ازاین‌رو بیش از ۳۰ تقاضا برای تأسیس شرکت بیمه توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است. رئیس‌کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: هنوز ظرفیت‌های بالقوه زیادی در صنعت بیمه مغفول مانده که پرداختن به آن‌ها در تغییر جایگاه بیمه در کشور بسیار مؤثر خواهد بود و فضای رقابتی بیشتری را برای شرکت‌های بیمه ایجاد می‌کند.


بر این اساس از ابتدای سال تاکنون برخی شرکت های بیمه موفق شده اند مراحل قانونی خود را پشت سر بگذارند و برخی در حال تکمیل مدارک و طی پروسه قانون هستند. رازپول پیش از این موسسین بسیاری از گروه های خواستار راه اندازی شرکت های جدید را معرفی کرده بود. بیمه های رایا، کاریزما، هامرز، پردیس، تهران، آوای پارس، اتکایی سامان، فردا از جمله شرکت هایی اند که در این زمینه معرفی شده اند.

بیمه بامداد نیز گروهی دیگر از فعالان صنعت بیمه اند که حالا درخواست راه اندازی شرکتی جدید را ارائه داده اند. سرمایه این شرکت 300 میلیارد تومان است و بامداد قرار است که به صورت جنرال فعالیت کند.


در میان سهام داران این شرکت نام گروه محمدخانی ها و همراهان دیده می شود. آنها از سهام داران بیمه میهن بوده اند که در انتخابات اخیر هیات مدیره این شرکت نامشان دیده نشد. انتخاب اعضای هیات مدیره بیمه میهن در سال های اخیر همواره محل رایزنی های گسترده ای بود و انتخاب مدیرعامل توسط گروه های فعال سهام دار در این شرکت یکی از چالش ها بود.

به هر حال رازپول در ادامه موسسین بیمه بامداد را معرفی می کند:

ردیف

نام موسسین

درصد سهم

1

علی محمد خانی

19

2

مهسا محمد خانی

19

3

احمد محمد خانی

17

4

معصومه حاجی محمدی

17

5

علی اثنی عشری

3

6

غلامرضا حیدری کرد زنگنه

2

7

مهدی جمالی

2

8

جواد سهامیان مقدم

1

9

ابراهیم حمیدی

1

10

عباسعلی فراشیانی

1

11

سعید طیبی

0.5

12

مسعود محمدی

0.5

13

شاهین فتاحیانی

0.5

14

حامد حرفت

0.5

15

لیلا طاهری فردئی

0.5

16

علیرضا عمو زاده خلیلی

0.5

17

سایر سهام داران

15


جمع

100

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود