امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
07/16 1400

گروه سایبان - مدیرعامل بیمه اتکایی امین طی ملاقات‌هایی جداگانه با مدیرعامل بانک میربیزنس روسیه و نمایندگان دو شرکت بیمه و بیمه اتکایی VSK و MAKS دیدار و گفتگو کرد.


بانک میربیزنس (Mir Business Bank) : 

 

سید مصطفی کیایی، مدیر عامل بیمه اتکایی امین با حزار مدیرعامل بانک میربیزنس روسیه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و همچنین در محل این بانک ملاقات کرد. به منظور انجام مراوادات بانکی با بروکرها و شرکتهای بیمه اتکایی روسی، شرکت بیمه اتکایی امین دو سال قبل در بانک میربیزنس روسیه اقدام به افتتاح حساب بانکی کرده است.


 لازم به ذکر است از بین کلیه شرکت های بیمه کشور، تنها شرکت بیمه اتکایی امین با انجام دستورالعمل ها و قوانین بسیار بانک مذکور، موفق به افتتاح حساب بانکی در این بانک شده است. هدف از افتتاح این حساب تسهیل نقل و انتقال بانکی بین شرکت بیمه اتکایی امین و شرکتهای روسی و همچنین کمک به دیگر شرکتهای بیمه کشور جهت انجام نقل و انتقالات بانکی به شرکتهای بروکری و بیمه ای روسی بوده است که در این راستا تاکنون چند مورد انتقال وجه به درخواست شرکتهای بیمه داخل کشور از طریق حساب بانکی بیمه اتکایی امین به شرکتهای روسی صورت پذیرفته است.


قوانین، بروکراسی اداری و مدارک مورد درخواست این بانک بسیار زیاد و زمانبرمی باشد که این موارد در دیدار با آقای حزار مطرح گردید، آقای حزار عنوان کرد قوانین مربوطه  از جانب بانک مرکزی روسیه به میربیزنس بانک ابلاغ می شود از طرفی بانکهای روسی تحت تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارند و فعالیتشان محدود می باشد. 


طبق اعلام وی این بانک تسهیلاتی را جهت دانشجویان ایرانی فراهم نموده است و در نظر دارد تسهیلات بیشتری از جمله صدور کارت بانکی که قابلیت استفاده در تمامی کشورها را دارد در آینده فراهم آورد. در پایان مقرر گردید بانک میر بیزنس همکاری لازم در خصوص موارد مطروحه در این جلسه را با شرکت بیمه اتکایی امین انجام دهد.


دیدار با شرکت MAKS Insurance Co.
گروه بیمه ای "" MAKS، مجموعه ای بزرگ بیمه ای است که دارای محصولات توسعه یافته بیمه ای برای مشتریان حقیقی و شرکتی می باشد. این گروه دارای سه شرکت اصلی زیر مجموعه میباشد شامل: MAKS JSC، MAKS-M JSC و MAKS-Zhizn LLC و در کلیه رشته های بیمه ای اختیاری و اجباری فعالیت می کند. این گروه در 13 مارس 1992 در مسکو ابتدا با فعالیت محدود در زمینه بیمه سلامت تأسیس شد. سرمایه این گروه بیمه ای 4/67 میلیارد روبل ( معادل 64 میلیون دلار ) و حق بیمه تولیدی این شرکت در  سال 2020 مبلغ 15/1 میلیارد روبل (208 میلیون دلار) می باشد و یکی از 20 شرکت بیمه بزرگ در روسیه است.


مدیرعامل بیمه اتکایی امین در روز دوشنبه 5 مهرماه با آقای Martianov عضو هیات مدیره و مدیر اجرایی شرکت MAKS در دفتر این شرکت دیدار و ملاقات کرد. لازم به ذکر است که این شرکت در قرارداد واگذاری مازاد خسارت ریسک و خطرات فاجعه آمیز بیمه اتکایی امین مشارکت و همکاری دارد و مقرر گردید همکاری خود را در قرارداد سال آینده نیز با بیمه اتکایی امین ادامه دهد همچنین شرکت Maks تمایل خود را به همکاری با بیمه اتکایی امین در خصوص انواع دیگر قراردادهای اتکایی اعلام نمود. با توجه به برخورداری شرکت MAKS و بیمه اتکایی امین از حساب بانکی در بانک میر بیزینس روسیه، دریافت و پرداختهای بانکی با سهولت بیشتری بین دو شرکت امکان پذیر می باشد. در این جلسات به گسترش روابط همکاری در زمینه بیمه های اتکایی تاکید شد.

 


دیدار با شرکت VSK
شرکت بیمه VSK (CJSC "VSK") از 11 فوریه 1992 فعالیتهای بیمه ای خود را آغاز کرده است و در حال حاضر موقعیت پیشرو در بازار بیمه روسیه دارد. این شرکت جزء 10 شرکت برتر بازار بیمه روسیه می باشد. بر اساس گزارشات مالی سال 2020سرمایه شرکت : 33/3 میلیارد روبل ( 460 میلیون دلار) حق بیمه تولیدی به میزان 90/9 میلیارد روبل (1/25 میلیارد دلار) و سود خالص این شرکت 4 میلیارد روبل ( حدود 55 میلیون دلار ) می باشد. نسبت ترکیبی این شرکت  106 درصد می باشد و دارای رتبه BB  از موسسه رتبه بندی Fitch می باشد.


در جلسه ای که در روز دوشنبه 5 مهرماه در دفتر این شرکت برگزار گردید، آقای Ovsyannikov معاون بخش قبولی اتکایی، آقای Kozlov مدیراجرایی بخش اتکایی، آقای Shekhovtsov مدیراجرایی شرکت VSK و مدیرعامل بیمه اتکایی امین حضور داشتند.
شرکت مذکور در قرارداد واگذاری مازاد خسارت ریسک و خطرات فاجعه آمیز بیمه اتکایی امین مشارکت و همکاری دارند که در خصوص روابط همکاری و گسترش همکاریهای دو شرکت مذاکره گردید مقرر گردید شرکت VSK  همکاری خود را در قرارداد سال آینده نیز با بیمه اتکایی امین ادامه دهند و ابراز امیدوراری کرد که این شرکت در آینده در سطح گسترده تری با شرکت بیمه اتکایی امین همکاری نمایند.

 

 

دیدار با شرکت Ingosstrakh:


در جلسه ای که در روز سه شنبه 6 مهرماه در دفتر این شرکت برگزار گردید، آقای Alekseev رئیس بخش اتکایی شرکت Ingosstrakh با مدیر عامل بیمه اتکایی امین در دفتر این شرکت دیدار و گفتگو کرد در این دیدار در خصوص ایجاد روابط همکاری دو شرکت بحث و تبادل نظر گردید. نماینده این شرکت اعلام نمود که فرصتهای بسیاری در جهت گسترش همکاری بین دو شرکت در زمینه بیمه اتکایی وجود دارد. مدیرعامل بیمه اتکایی امین از نماینده این شرکت دعوت نمود به منظور آشنایی بیشتر با بازار بیمه کشور به ایران سفر کند که نماینده این شرکت از این پیشنهاد استقبال نمود. 


شرکت بیمه Ingosstrakh فعالیت خود را از سال 1947 در بازارهای بیمه داخلی و بین المللی آغاز نمود. این شرکت در رشته های مختلف بیمه ای فعالیت می کتد. بر اساس اطلاعات منتشره عملکرد این شرکت در سال 2018 بشرح ذیل می باشد.
-    کل حق بیمه صادره، بالغ  بر 91/7 میلیارد روبل ( معادل 1/26 میلیارد دلار) می باشد.
-    سرمایه ثبت شده 18/38 میلیارد روبل ( 253 میلیون دلار) بوده است.
-    این شرکت دارای رتبه ++B  از موسسه رتبه بندی AM BEST  و رتبه -BBB از موسسه S&P می باشد.



 

لازم به توضیح است که در کلیه دیدارهای انجام شده با شرکتهای بیمه روسی ابتدا مدیرعامل بیمه اتکایی امین گزارشی از بازار بیمه اتکایی ایران و تصمیمات اتخاذ شده در مورد مقابله با تحریم های کشورهای وابسته به آمریکا ارائه و با توجه به همکاریهای اقتصادی دو کشور درخواست همکاری بیشتر با بیمه گران اتکایی توسط مدیرعامل بیمه اتکایی امین را ارائه نمود. در این ملاقاتها بیمه اتکایی امین تقاضای همکاری دو جانبه در قبولی و واگذاری ریسکها و قراردادهای اتکایی دو شرکت را خواستار گردید.


با توجه به عضویت روسیه در سه پیمان همکاری شانگهای، اوراسیا و CIS مدیرعامل بیمه اتکایی امین به عضویت ایران در پیمان شانگهای و همچنین روابط نزدیک ایران با کشورهای عضو اوراسیا و CIS اشاره نمود و پیشنهاد همکاری بیمه اتکایی امین در زمینه بیمه های اتکایی با کشورهای عضو پیمان مذکور را مطرح نمود. منبع سایت بیمه اتکایی امین 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود