امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
06/30 1400

 

گروه سایبان - هرچند که هنوز دولت رای دیوان عدالت اداری در خصوص بازگشت کارمندانش از بخش غیر دولتی را به سازمان های متبوع خود به صورت کامل ابلاغ نکرده است اما از بیمه ایران خبر می رسد که برخی مدیران این شرکت به تکاپو افتاده اند که بازگردند و یا وضعیت استخدامی خود را روشن کنند.


آيين نامه اجرايي تبصره (2) ماده (21) و ماده (121) قانون مديريت خدمات كشوري - مصوب 1388/10/13 در ماده 17 عنوان کرده بود، ‏اعزام كارمندان مشمول قانون به صورت مأمور به سازمانها و مؤسسات غيردولتي كه مأموريت به آنها در قالب اين آيين نامه امكان پذير نباشد، حسب مورد بنا به پيشنهاد سازمان يا مؤسسه ذي ربط و تصويب شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني امكان پذير است. مرجع پرداخت حقوق و فوق العاده ها و سقف تعداد كارمندان مأمور و حفظ يا عدم حفظ پست سازماني اين قبيل مأموران در مصوبه شورا تعيين خواهد شد.

در تبصره  این ماده قانونی آمده بود  ادامه مأموريت كارمنداني كه قبل از ابلاغ اين تصميم نامه، در اجراي مصوبات موردي هيئت وزيران به سازمانها و مؤسسات غيردولتي مأمور شده اند، تا پايان مدت مأموريت بلامانع است. ليكن تمديد آن منوط به رعايت اين ماده خواهد بود.


در پی چنین مصوبه ای برخی از کارمندان دولتی به بخش غیر دولتی رهسپار شدند.

بیمه ایران یکی از شرکت های دولتی که  است در سال های اخیر  کارمندان بسیاری را به بخش بخش غیردولتی مامور کرده که حالا با ابطال این مصوبه در دیوان عدالت اداری و لزوم بازگشت کارمندان به شرکت متبوع خود به نظر می رسد که کرسی های بسیاری در سطوح مدیریتی شرکت های بیمه خالی شود و البته گرفتاری های بیشماری برای بیمه ایران پدید آید.


اما در پی ابطال این ماده با رای دیوان عدالت اداری از بیمه ایران خبر می رسد که برخی از مدیران در پی دنبال کردن برنامه بازنشستگی خود و کار در بخش بخش غیردولتی اند، اما گروهی که زمان بازنشستگی شان فرا نرسیده باید با این رای دیوان عدالت اداری به سازمان متبوع خود بازگردند. فهرست این مدیران که در سایر شرکت ها جا گرفته اند بسیار است.


برخی منابع خبری روند صادرات مدیر از بخش دولتی به بخش غیر دولتی را در سالهای اخیر سبب تضییع منابع عنوان کردند. خصوصا در بیمه ایران اذعان میشود که انتقال مدیران به سایر موسسات غیردولتی سبب کاهش  سهم بازار و انتقال برخی پرتفو ها از این شرکت به سایر شرکت ها بوده است.

لازم به اشاره است که چندی پیش بر اساس رای دیوان عدالت اداری ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع: "امکان ماموریت کارمندان به موسسات غیردولتی با تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی" ابطال شد.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود