امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/15 1400

گروه سایبان - بیمه مرکزی طبق ارزیابی صورت های مالی رسمی سال گذشته،در حال به روز رسانی توانگری مالی شرکت های بیمه است و به مشتریان صنعت بیمه تاکید می کند که با توجه به این آمار بیمه گران خود را انتخاب کنند.

به گزارش رازپول، طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب 99،بیمه مرکزی توانگری مالی شرکتهای بیمه را اعلام می کند.
گفتنی است توانگری مالی شرکت های بیمه‌ای در ایران دارای ۵ سطح است که توسط بیمه‌ مرکزی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران تعیین و اعلام می‌شود و سطح یک توانگری مالی عالی‌ترین سطح محسوب می‌شود. 
 
 
تا کنون سطح توانگری مالی شرکتهای بیمه زیر اعلام شده است:
اما در این میان در حالی که نسبت توانگری اغلب شرکت های بیمه با رشد همراه بوده  این شاخص در دو شرکت ایران معین و حکمت صبا با افت همراه است.

 
توانگری مالی بیمه نوین افزایش یافت
سطح یک توانگری مالی بیمه نوین درسال جاری با نسبت ١٨٨ درصد در مقایسه با نسبت ١١۴ درصد در سال گذشته، از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.
روابط عمومی و بین‌الملل بیمه نوین، طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توانگری مالی بیمه نوین در سال جاری معادل ١٨٨درصد و در سطح یک تائید شده است.
طبق بررسی‌ها و کنترل انجام شده از سوی بیمه مرکزی ج.ا.ایران و براساس صورت‌های مالی بیمه نوین در سال ٩٩، توانگری این شرکت معادل ١٨٨ درصد تائید شده که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
 بر اساس این گزارش، سطح یک توانگری مالی بیمه نوین درسال جاری با نسبت ١٨٨ درصد در مقایسه با نسبت ١١۴ درصد در سال گذشته، از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است. همچنین این پنجمین سال متوالی است که شرکت بیمه نوین با توجه به اعمال مدیریت صحیح ریسک، در سطح یک توانگری مالی قرار گرفته است.

شرکت‌های بیمه در اجرای مقررات مصوب شورای عالی بیمه (آیین‌نامه شماره ۶۹) موظفند توانگری مالی خود را پس از حسابرسی صورت‌های مالی سالانه، محاسبه و همراه اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی به بیمه مرکزی ارسال کنند. شرکت‌هایی که در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود، در مقابل بیمه‌گذاران برخوردارند و همچنین توانمندی بیشتری برای کسب سهم از بازار و ارتقای خدمات خود دارند.
توانگری مالی بیمه ما اعلام شد
با تایید بیمه مرکزی ج.ا.ا، توانگری مالی شرکت بیمه "ما" برای دهمین سال متوالی با نسبت 203 درصدی در سطح یک قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی بیمه "ما"، طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب 1399، بیمه "ما"  در این سال  نیز با کسب نسبت توانگری 203 درصد در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، در متن نامه بیمه مرکزی ج.ا.ا آمده است: «در اجرای ماده 6 آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام‌شده، بر اساس آخرین صورت‌های مالی سال 1399 و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات صورت‌گرفته، نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال 1400، معادل 203 درصد(سطح 1) مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.»
گفتنی است شرکت بیمه "ما"  از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه تا کنون، با مدیریت صحیح منابع، کنترل ریسک  و  افزایش سرمایه؛ موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه بوده و شاخص توانگری مالی خود را در سال 1399 در حالی افزایش داده که پرتفوی شرکت نسبت به سال قبل 65 درصد رشد داشته است.

بیمه سامان برای «نهمین» سال متوالی در رتبه «نخست» توانگری مالی
شرکت بیمه سامان برای نهمین سال پیاپی توانست بالاترین سطح توانگری مالی را از آن خود کند.
ارزیابی های فنی نشان می دهد که شرکت بیمه سامان توانسته است در سال۱۴۰۰، نسبت توانگری مالی خود را به عدد ۲۶۹ درصد برساند.
این شرایط نشان می دهد که بیمه سامان بار دیگر در سطح" یک توانگری مالی" قرار گرفته است.
 سطوح نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه در پنج سطح زیاد به کم دسته بندی می شود، اما بیمه سامان اکنون در بهترین سطح توانگری مالی قرار دارد که نشان از وضعیت با ثبات، قابل اعتماد و اتکا درحوزه مدیریتی این شرکت است.
شرکتهایی که در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردارند و یکی از اقدامات فنی در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی یک شرکت بیمه است.

بیمه پاسارگاد بار دیگر در سطح بالای توانگری مالی / با نسبت ۳۳۴ درصد
شرکت بیمه پاسارگاد برای دهمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت. طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال ۱۳۹۹ توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ۳۳۴ درصد شده است.
بر اساس گزارش های دریافتی، در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی سال ۱۳۹۹و پس از اعمال تعدیلات ، نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۴۰۰ معادل ۳۳۴ درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
یادآور می‌شود نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۸ برابر با ۲۱۹درصد، سال ۱۳۹۷ برابر با ۱۵۷ درصد،  سال ۱۳۹۶ برابر با ۱۲۲ درصد، ۱۳۹۵ برابر با ۱۲۹ درصد، سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۱۸درصد، سال ۱۳۹۳ برابر با ۱۱۵ درصد و این نسبت برای سال ۱۳۹۲ معادل ۱۰۵ درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سال‌ های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت‌ بیمه ، با داشتن توانگری ۳۳۴ درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.



سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا با نسبت 133 درصد، تایید شد
سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا در سال 1400 با نسبت 133 درصد در مقایسه با نسبت 120 درصد در سال ١٣٩9 افزایش 13واحدی  را نشان می دهد.
بنابر این گزارش، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه(شماره 69) و براساس صورت های مالی سال1399، سطح یک توانگری مالی سال 1400بیمه آسیا را مورد تاییدقرار داد.
این گزارش می افزاید، تدبیر مدیریت ارشد و همدلی کارکنان بیمه آسیا از یک سو و از سوی دیگر، ارایه طرح های جدید بیمه ای، ارتقای نظارت ها، افزایش و بهبود چشمگیر ترکیب پرتفوی، کاهش نسبت خسارت، توسعه کمی و کیفی شبکه فروش، بهینه سازی نیروی انسانی وسرمایه گذاری هدفمند، موجب شد تا بیمه آسیا توانگری مالی خود را در سطح یک حفظ کند و آن را  با 13 واحد افزایش، به 133 درصد ارتقا بخشد. 


توانگری سطح یک بیمه ملت با نسبت 386 درصد تائید شد
بیمه مرکزی اعلام کرده است که نسبت توانگری مالی بیمه ملت برای سال 1400 معادل 386 درصد(سطح یک) مورد تائید است. بیمه ملت در سال گذشته نیز توانسته بود رکود مطلوبی را ثبت کند.

 نسبت توانگری مالی این شرکت در سال گذشته 279 درصد و افزایش 85 درصدی نسبت به سال 1397، در بین شرکت‌های بیمه‌ای حاضر در سطح یک توانگری مالی طی 9 سال متوالی، رتبه اول را با اختلاف میانگین حدود 90 درصد به خود اختصاص داده است.


به گزارش روابط‌عمومی بیمه‌ملت، رویکردهای جدید مدیریتی و توجه به شاخص‌های مهمی مانند افزايش سرمایه سبب شد بیمه ملت به تازگی رکورد ارزشمندی را در شاخص توانگری مالی در سرزمین اصلی به ثبت رساند و برای دومین سال پیاپی آن را ارتقا دهد، تا جایی که بنابر اعلام بیمه‌مرکزی نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۴۰۰ معادل ۳۸۶ درصد (سطح یک) مورد تائید قرار گرفته. این نسبت در سال ۱۳۹۹ بالغ ۲۷۹ درصد و در سال ۱۳۹۸ بالغ بر۱۹۴ درصد اعلام شده بود. به عبارت دیگر این نسبت بالغ بر ۹۸ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۸ را تجربه کرده است.

این دهمین سال پیاپی است که بیمه‌ملت سطح یک توانگری را در سرزمین اصلی به دست می آورد و دومین سال است که این نسبت را نیز ارتقا داده است. 

اعلام توانگری مالی سبب می‌شود تا تصميم‌گيری فعالان بازار بيمه شامل بيمه‌گزاران، سهامداران و سرمايه‌گذاران، نمايندگان و کارگزاران بيمه و... در خصوص خريد بيمه‌نامه، سرمايه‌گذاري، نظارت و در نهايت انتخاب يک شرکت بيمه با توجه به سيگنال‌های اعلام شده، تسهیل شود و رکورد جدید بیمه‌ملت در این شاخص مزیت رقابتی پایداری است که سبب ایجاد افزایش تراز عملیاتی و سودآوری و موجبات رضایت سهام‌داران و همه ذی‌نفعان را پدید خواهد آورد.

نهاد ناظر به بیمه‌گزاران توصیه کرده که در انتخاب بیمه‌گر خود توانگری مالی اعلامی، به عنوان معیاری اساسی توجه داشته باشند.


سطح یک توانگری مالی شرکت بیمه آرمان برای دومین سال متوالی

با تاییدیه بیمه مرکزی ج.ا.ا توانگری مالی شرکت بیمه آرمان برای دو سال متوالی با نسبت 243 درصد در سطح یک قرار گرفت.
طبق ارزیابی و کنترل انجام شده صورت های مالی سال 1399، بیمه آرمان با کسب نسبت 243 درصد در سطح یک توانگری مالی برای سال 1400 و وضعیت مطلوب قرار گرفت.
بر اساس این گزارش در متن نامه بیمه مرکزی ج.ا.ا آمده است:

در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، براساس صورت های مالی سال 1399 و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات جداول پیوست، به استحضار می رساند، نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال 1400 معادل 243 درصد(سطح یک)، مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است شرکت هایی که در سطح یک توانگری قرار دارند، از توانایی کافی جهت ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردارند و یکی از اقدامات فنی در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی یک شرکت بیمه است.


شرکت بیمه حکمت موفق به کسب سطح یک توانگری مالی برای پنجمین سال پیاپی شد

توانگری مالی شرکت بیمه حکمت با تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سطح یک قرار گرفت.
 بر اساس تائیدیه رسمی ابلاغ شده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده ۶ آئین نامه نحوه ی محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (آیین نامه ۶۹) و طبق کنترل انجام شده بر اساس آخرین صورت های مالی سال ۹۹ ، توانگری مالی شرکت بیمه حکمت برای سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰۰ درصد یعنی سطح یک به تایید بیمه مرکزی رسیده است.



تثبیت توانگری سطح یک بیمه دی برای دومین سال متوالی

بیمه مرکزی ج.ا.ایران طی نامه‌ای با ابلاغ تأییدیه محاسبات نسبت توانگری مالی شرکت بیمه دی برای سال مالی ٩٩، توانگری مالی این شرکت را سطح یک با نسبت ۲۴۱ درصد، که عالی‌ترین سطح توانگری شرکت‌های بیمه‌ای است، اعلام کرد.

این در حالی است که نسبت توانگری شرکت بیمه دی امسال در مقابل سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است، این شرکت همچنین توانسته است در سال‌های اخیر با رشدی متناسب، سهم خود را به طور چشم‌گیری در تمامی رشته‌های بیمه‌ای ارتقا دهد، و همچنین به سودآورترین شرکت در صنعت بیمه تبدیل شود.



ارتقا توانگری بیمه تجارت نو
از بیمه تجارت نو خبر می رسد که نسبت توانگری این شرکت به عدد 163 ارتقا یافته و مورد تائید بیمه مرکزی قرار گرفته است. نسبت توانگری این شرکت در سال گذشته 150 درصد بود.


بیمه تعاون، همچنان در سطح یک توانگری مالی

بیمه مرکزی در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، بیمه تعاون را برای سومین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، بیمه مرکزی در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال 1399 برای سومین سال متوالی شرکت بیمه تعاون را در سطح یک توانگری مالی ارزیابی کرد.
بررسی بیمه مرکزی بیانگر آن است که نسبت توانگری مالی شرکت بیمه تعاون برای سال 1400 معادل 121 درصد بوده است.
شایان ذکر است که مبنای محاسبات توانگری مالی، اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه و مفاد آئین‌نامه ۶۹ است و اخذ سطح توانگری مالی بیانگر وضعیت با ثبات، قابل اعتماد و اتکا در حوزه مدیریتی شرکت بیمه بوده است؛ بر این اساس شرکتهایی که طبق ماده ۷ آئین نامه سطوح توانگری در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردار بوده و بیانگر آن است که شرکت بیمه در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی فعالیت کرده است.
قابل توجه است که از سال 1397 و فعالیت یونس مظلومی به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، فرایند تبدیل وضعیت شرکت از سطح دو توانگری به سطح یک صورت پذیرفته و هم اکنون برای سومین سال متوالی شرکت بیمه تعاون در سطح یک توانگری مالی ارزیابی شده است.



نسبت توانگری مالی بیمه سرمد افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، این شرکت که در تمام سال‌های فعالیت خود، رتبه یک توانگری مالی را کسب کرده است، توانست این نسبت را در سال گذشته ارتقا دهد. 

با ارزیابی صورت‌های مالی مصوب 99 و بر اساس تائید بیمه مرکزی، نسبت توانگری بیمه سرمد از 147 درصد به 171 درصد رسیده است تا سرمدی‌ها برای هشتمین سال پیاپی، رتبه یک توانگری را به خود اختصاص دهند. 

سرمدی‌ها در سال 99 موفق شدند، افزایش 69 درصدی پرتفوی را به ثبت برسانند و سهم از بازار خود را به 2 درصد افزایش بدهند. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود