امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
06/14 1400

گروه سایبان - با اعلام آمارهای 4 ماهه صنعت بیمه به نظر می رسد که تورم و کرونا در این مدت به تقویت آمارها و کاهش خسارت ها کمک کرده است.

به گزارش رازپول، آمارهای اعلامی بیمه مرکزی اذعان دارد که حق بیمه تولیدی بیمه ایران با سهم 31 درصدی از بازار در این مدت به رقم 9 هزارو 827 میلیارد تومان و خسارت پرداختی این شرکت با سهم 25درصدی از بازار به 3 هزارو 700 میلیارد تومان رسیده است.
همچنین حق بیمه تولیدی بخش غیردولتی با سهم 69درصدی از بازار 21 هزارو 873 میلیارد تومان و خسارت های پرداختی آن با سهم 75درصدی از بازار به 11 هزارو 100 میلیارد تومان رسیده است.

اما در حالی که آمارها از رشد 45.7 درصد حق بیمه تولیدی خبر می دهد وضعیت در سوی دیگر آمارها به شکل دیگری است. بررسی تعداد بیمه نامه ها از رشد 5 درصدی خبر می دهد، در حالی که رشد حق بیمه تولیدی 45.7 درصد گزارش شده است. بنابراین به نظر می رسد که تورم در افزایش حق بیمه ها تاثیر به سزایی داشته است و در حالی که احتمالا ریسک های بزرگ در چهارماهه امسال در صنعت پذیرش شده اما در بخش تعداد رشد حائز اهمیتی را شاهد نبودیم. این در حالی است که آمار صدور تعداد بیمه نامه ها  در برخی رشته ها با رشد منفی 98 درصدی همراه است.

از سوی دیگر نسبت خسارت 46.6 درصدی در  صنعت هرچند که معیاری برای ارزیابی های دقیق به نظر نمی رسد اما مبین این نکته است که صنعت نیمی از حق بیمه های دریافتی را خسارت داده و درصورتی که حق بیمه اعلامی، وصول شده باشد، سرمایه گذاری آن می تواند به صنعت کمک کننده باشد.
بنابراین با وجود اینکه به نظر نمی رسد که کیک پرتفو صنعت بیمه حجیم تر شده باشد اما آمار حق بیمه اعلامی رشد کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود