امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/10 1400

 

آیدین نامغ - انتخابات سندیکای بیمه گران تا این لحظه با سه کاندیدای مطرح شده به کار خود ادامه می دهد . این انتخابات همانند دوره پیشین در بخش زمان برگزاری با حواشی بسیاری همراه شد. اما فارغ از زمان برگزاری، شناخت ضمنی ثبت نام کنندگان خود می تواند تا حد زیادی پاسخی باشد برای سندیکای بیمه گران.


در لیست کاندیدای ثبت نامی دبیر کل سندیکا تا این لحظه چه کسانی هستند؟

ماده 17 اساسنامه این نهاد اذعان دارد  شورای عمومی یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه ای با سابقه مدیریتی را برای مدت دوسال به سمت دبیرکل سندیکا انتخاب خواهد نمود و انتخاب مجدد وی بلامانع است.


عزیر اله مختاری که از بازنشستگان بیمه ایران است و ظاهرا در زمان موسی الرضا  به صنعت بیمه آمده یکی از آنهاست. او دارای سابقه 25 ساله فعالیت در صنعت بیمه است و در بخش های مختلف مدیریتی بیمه ایران فعالیت داشته.

در فهرست اعضای ثبت نامی نام سید محمد کریمی متولد سال 1340 دیده می شود. او از شهریور 1390 تا 1392 رئیس کل بیمه مرکزی بوده است.  همچنین سابقه دیگر مدیریتی او در صنعت بیمه دبیرکلی سندیکای بیمه گران از سال 1398 تاکنون است.


مهمترین اتفاق حاشیه ساز در صنعت بیمه در سال های 1390 تا 1392 بحران مالی بیمه توسعه بود که اخیرا پژوهشکده بیمه نیز به آن اشاره کرده است.

هرچند که گزارش مدونی از فعالیت او در دو سال اخیر در سایت این نهاد دیده نمی شود اما او در سندیکای بیمه گران تلاش کرد تا در موضوع واکسیناسیون کارکنان این صنعت و حل مشکلات صنفی اقداماتی را داشته باشد.


همچنین رسول ساجدی دیگر کاندیدای دبیرکلی سندیکای بیمه گران است. اولین تجربه او در صنعت بیمه در سال 1393 به مدیریت روابط عمومی بیمه ایران مربوط است. ساجدی پیشتر به عنوان مدیر میانی در بیمه های میهن، سرمد در حوزه فروش و بازاریابی نیز فعالیت داشته است. او هم اکنون قائم مقام بیمه توسعه است. شرکتی که ماهیت فعالیت روشنی ندارد و با توجه به مصوبه شورای عالی بیمه پروانه فعالیتش در رشته بیمه خودرو و زندگی ابطال و در خصوص سایر رشته ها تعلیق شده است.


آشنایی او با سید محمد کریمی تا جایی است که در دوره قبل انتخابات سندیکا، ساجدی به عنوان یکی از افراد هم سو با انتخاب کریمی  فعالیت می کرد. اما حالا از میان سه کاندیدای شناخته شده برای این انتخابات  دو کاندیدا علاوه بر سابقه آشنایی پیشین در دولت احمدی نژاد و هم سویی در انتخابات دوره گذشته، به عنوان رقیب در این دوره ثبت نام کردند. حالا این پرسش مطرح است که در روزهای آینده ممکن است که رقیب کوچکتر به نفع رقیب بزرگتر کنار رود؟

داستانی آشنا که ممکن است در ذهن های گوناگون تعاریفی گوناگون داشته باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود