امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
06/3 1400

گروه سایبان - دست اندرکاران صنعت بیمه در سندیکا و بیمه مرکزی یکی از دستاوردهای مدیریتی این دوره خود را تعیین تکلیف ماده 38 سازمان تامین اجتماعی برای شبکه فروش عنوان می کند، موضوعی که روسای انجمن های صنفی شبکه فروش اذعان دارند کماکان به قوت خود باقی است.

چندی پیش رئیس کل بیمه مرکزی و اخیرا یکی از اعضای هیات رئیسه سندیکای بیمه گران توافقات با تامین اجتماعی را از دستاوردهای مدیریتی خود معرفی کرده اند و اذعان دارند مشکل شبکه فروش را حل کرده اند، مشکلی که حالا رضا یداللهی، رئیس هیات مدیره کانون سراسری نمایندگان بیمه البرز می گوید این مشکل همچنان باقی است.
وی اذعان دارد: آنچه مد نظر سازمان تامین اجتماعی بود متاسفانه  محقق شد، بنابراین چنین دستاوردی توافق مناسبی محسوب نمی شود و تامین اجتماعی با التجاج بر مواضع خود پافشاری نموده است.

رئیس هیات مدیره کانون سراسری نمایندگان بیمه البرز با اشاره به اینکه شبکه فروش حقیقی در این توافق جدید باید کد کارگاهی دریافت کند حتی اگر کارمندی نداشته باشد و یا در دفاتر شراکتی فعالیت کند گفت: تمام مستندات  و مکاتبات برای سندیکای بیمه گران ارسال شده و بالاخره ماحصل همه پیگیری ها این شد که نمایندگان مقاطعه کار حساب شدند.

وی اذعان دارد تامین اجتماعی از ابتدا موضوع دریافت کد کارگاهی را مطرح کرده بود وبه شرکتهای بیمه ابلاغ نموده بود که نسبت به دریافت کدکارگاهی و ردیف پیمان اقدام نمایند.

رئیس هیات مدیره کانون سراسری نمایندگان بیمه البرز  با اشاره به اینکه در نامه سندیکا به شبکه فروش عنوان شده که نمایندگانی که حق صدور ندارند مشمول این قانون نمی شوند اذعان کرد که نماینده ای که حق صدور نداشته باشد معمولا بازاریابی می کند و قاعدتا در چنین صورتی نیازی به دریافت کد کارگاهی هم نیست.

یداللهی با اشاره به اینکه دریافت کد کارگاهی نمایندگان را درگیر بروکراسی های اداری خواهد کرد اضافه کرد که شناسایی افراد دو شغله یکی از موارد احصا این برنامه بوده است اما آیا دوشغله ها تنها در بین نمایندگان بیمه ای هستند و در سایر سطوح افراد دوشغله وجود ندارد؟

او در پایان می گوید تنها اتفاقی که در توافق سندیکا ایجاد شد تلطیف بخشنامه پیشین تامین اجتماعی و ابلاغ آن به شبکه فروش بود.

در همین زمینه  علی طهماسب میرزا ، رئیس انجمن صنفی شرکت های نمایندگی بیمه آسیانیز با اشاره به اینکه مشکلات ماده 38 سازمان تامین اجتماعی مانند گذشته وجود دارد گفت: برخی شرکت های بیمه اعلام کرده اند که در صورتی که نمایندگان برای تطبیق با شرایط جدید اقدام نکنند کارمزد آنها تا تطبیق با شرایط پرداخت نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دفاتر مشترک، وجود بازاریابانی که تنها چند پرتفو در سال به نمایندگان ارائه می دهند، دفاتر بیمه ای که با کمک اعضای یک خانواده اداره می شود و ... از جمله برخی معضلاتی است که شبکه فروش با آن رو به رو هستند، گفت:بنابراین مشکل ماده 38 همچنان پابرجاست و در عمل اتفاق مفیدی برای شبکه فروش رخ نداده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود