امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
06/3 1400

 


گروه سایبان - يكي از معضلات ذي نفعان صنعت و خصوصا رسانه ها دسترسي به آخرين اطلاعات و مصوبات و آيين نامه هاي شوراي عالي بيمه است.

 


متاسفانه روند بررسي و جست جوي آيين نامه هاي بيمه مركزي در پايگاه اطلاع رساني اين مجموعه روندي سخت و فرسايشي است.

دسته بندي موضوعي آيين نامه های شورای عالی بیمه در سایت صورت نگرفته و لينك مصوبات شوراي عالي بيمه در صفحه اصلي فعال نيست.

همچنين در صفحات داخلی سایت آيين نامه ها به صورت سال تصويب  دسته بندي شده و مكمل آيين نامه های شورای عالی بیمه در یک دسته بندی منسجم با آئین نامه اصلی در دسترس نيست.

به هرحال بررسي آيين نامه ها بستر هرگونه مطالعه، بررسي و نگارش برای کلیه ذی نفعان صنعت بیمه است و در نبود اطلاعات صحيح و به روز ، مسلما اطلاع رساني هم نمي تواند دقيق باشد.


اين در حالي است كه جستجوي اطلاعات آيين نامه های شورای عالی بیمه  در گوگل بعضا منتج به پیشنهاد مطالعه این آیین نامه ها در سایت هایی به غیر از این مبادی معتبر می شود . این در حالی است که بیمه مرکزی و حتی پژوهشکده بیمه در سال های اخیر هزینه های مختلفی را برای به روز رسانی سایت های خود داشته اند اما این تغییرات منتج به این ره آورد نشده که در جست و جوهای گوگل اولین پیشنهاد برای مطالعه آیین نامه ها و مقررات صنعت بیمه، به سایت این مراکز ختم شود.


بررسی های بیشتر نشان می دهد که آیین نامه های شورای عالی بیمه در سایت سندیکای بیمه گران و پژوهشکده بیمه نیز درج نشده است. در حالی که به نظر می رسد اکران قوانین و مقررات مرتبط به فعالیت این مجموعه ها در سایت های اطلاع رسانی از ضروریات است.


بنابراین پیشنهاد می شود که مدیران روابط عمومی این مجموعه ها مجدانه موضوع انتشار صریح و سریع آخرین آیین نامه ها و مقررات صنعت بیمه را در دستور کار قرار دهند.

مشاهده سایت صنعت موازی یعنی بانک مرکزی نشان می دهد که کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های نظارتی به شکلی منظبط و با سهولت در سایت این مجموعه قابل بررسی و مطالعه است.

 

بنابراین پیشنهاد می شود صنعت بیمه با الگو برداری از این مجموعه ذی نفعان خود را از سردرگمی در جست و جوی آیین نامه ها و مکمل های آن رها کند.

به روز رسانی و ارائه اطلاعات دقیق از وظایف روابط عمومی هر مجموعه و ارگانی است و کم کاری در انتشار اطلاعات صحیح موجب لطمه به سازمان متبوع خواهد شد.

روابط عمومی بیمه مرکزی در سال های اخیر به دنبال فرهنگ سازی بیمه بوده است اما شایسته است در کنار برنامه های جانبی در وهله اول به وظیفه اولیه خود اهتمام داشته باشد.



بیمه مرکزی پیش از این دارای یک پایگاه اطلاع رسانی ویژه مقررات و نظارت بود که در سال های اخیر این بخش از دسترس خارج شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود