امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/20 1400

 گروه سایبان - فراخوان ثبت نام افراد برای سمت دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران یک هفته کاری تمدید شد.

به گزارش رازپول، ابراهیم کاردگر عضو هیات رئیسه سندیکای بیمه گران ایران اظهار کرد: در پی برخی اظهار نظر ها در مورد تعطیلات پیش رو و محدودیت زمانی ایجاد شده هیات رئیسه زمان ثبت نام افراد را تا پایان وقت اداری 6 شهریور ماه( یک هفته کاری) تمدید کرد.

ضمنا حجت بهاری فر عضو هیات رئیسه سندیکا نیز در گفت و گو با خبرنگار ما تمدید زمان ثبت نام را تائید کرد.
پیش از این دبیرکل سندیکای بیمه گران در یک فراخوان اعلام کرده بود زمان ثبت نام برای افراد متقاضی کاندیداتوری سندیکا تا پایان 25 مرداد خواهد بود.


امضای دبیر کل فعلی ذیل فراخوان این سوال را ایجاد می کند که بهتر نبود اطلاعیه با امضای رئیس شورای عمومی به عنوان مقام عالی سندیکا منتشر شود؟ 


در ماده 7 اساسنامه سندیکا آمده شورای عمومی شامل تمام موسسات عضو سندیکاست. عالی‌ترین مقام اجرایی هر موسسه، به عنوان نماینده آن موسسه، در جلسات شورای عمومی حضور خواهد یافت. مقام مزبور می تواند در جلسه ای که امکان حضور ندارد، به صورت کتبی یکی از اعضای موظف هیئت مدیره یا قائم مقام مدیر عامل را برای شرکت در جلسه به دبیرکل سندیکا معرفی نماید.

ماده 8 - شورای عمومی جهت اداره جلسات از میان اعضاء خود یک رئیس و یک نایب رئیس را برای مدت دو سال انتخاب می‌نماید و انتخاب مجدد آنان برای دوره‌های بعدی بلامانع است. از مذاکرات و تصمیمات شورای عمومی، صورتجلسه ای توسط دبیرکل تهیه می شود که به امضای دبیرکل و رییس و در غیاب وی نایب رییس شورای عمومی رسیده و به اطلاع اطلاع اعضاء و بیمه مرکزی خواهد رسید.

ماده 10- شورای عمومی عالی ترین مرجع برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره تمام امور سندیکاست. امور زیر از جمله وظایف و اختیارات شورای عمومی است :

1- اتخاذ تصمیم دربارۀ گزارش سالانه دبیرکل و بازرس و تصویب ترازنامه و حساب درآمد و هزینه سندیکا حداکثر تا آخر خردادماه سال بعد؛

2- تصویب برنامه و بودجه و تعیین خط مشی سندیکا در حدود مقررات این اساسنامه؛

3- انتخاب هیات رییسه، دبیرکل و بازرس و تعیین حقوق و مزایای دبیرکل و حق الزحمه بازرس؛


در پایان این سوال مطرح است که آیا نباید اطلاعیه انتخابات دبیرکلی سندیکا مزین به امضای رئیس شورای عمومی باشد ؟ آیا فعل صورت گرفته انحراف از اساسنامه نیست؟
راز پول در خبر دیگری به مباحث انتخاباتی سندیکا پرداخته بود.متن کامل خبر در لینک زیر درج شده است.

نقش هیات رئیسه سندیکای بیمه گران در برگزاری انتخابات چیست؟


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود