امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
05/20 1400

گروه سایبان - رازپول در گفت و گو با اعضای شورای عمومی سندیکای بیمه گران نقطه نظرات مختلفی را در زمینه زمان برگزاری انتخابات دریافت کرده است.

 

همزمان با رونمایی از فراخوان دعوت علاقه مندان برای دبیرکلی سندیکای بیمه گران در یک محدوده زمانی که به تصویب شورای عمومی سندیکا رسیده است، تردیدهایی در زمینه اینکه آیا این زمان مناسب و کافی برای حضور کارشناسان و مدیران و افراد تاثیرگذار خواهد بود یا خیر صورت گرفته است.


اساسنامه سندیکا اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای مصوبات شورای عمومی و حسن اجرای اساسنامه سندیکا و مصوبات شورای مذکور را از جمله اختیارات هیات رئیسه عنوان کرده است.


بنابراین با توجه به محدودیت زمانی فوق که برخی اعضا آنرا تائید و به آن اذعان دارند، این سوال مطرح می شود که اساسا نقش هیات رئیسه برای اجرای مفاد اساسنامه سندیکا چیست؟


آیا هیات رئیسه با توجه به اختیارات مندرج در اساسنامه که به این هیات واگذار شده قادر نبود که راسا اقدام کرده و فراخوان دعوت از علاقه مندان را زودتر از تاریخ اعلامی فعلی اعلام میکرد؟ این در حالی است که اساسنامه سندیکای بیمه گران در مورد فراخوان دعوت از علاقه مندان برای حضور در انتخابات الزامی را در خصوص اینکه حتما هیات رئیسه باید این موضوع را در شورای عمومی طرح و به تصویب رساند اشاره ای نکرده است.


برگزاری انتخابات سندیکا از مقررات اساسنامه است و وظیفه هیات رئیسه نیز اجرای آن، بنابراین به نظر می رسد که هیات رئیسه قادر بود که از اختیارات خود استفاده کرده و فراخوان دعوت را زودتر اعلام کند. در غیر این صورت نقش هیات رئیسه اساسا چیست اگر این هیات قادر به برگزاری تشریفات و مقدمات انتخابات هم نباشد؟


این در حالی است که فراخوان دعوت از علاقه مندان و تاکید بر برگزاری به موقع انتخابات نیز با امضای دبیرکل فعلی منتشر شده که اتفاقا وی نیز رئیس هیات رئیسه است.


در این میان برخی مدیران عامل در خصوص زمان بندی روند برگزاری انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران نقدهایی را وارد می دانند.


گفت و گوی رازپول با حجت بهاری فر یکی از اعضای هیات رئیسه سندیکای بیمه گران این مسائل مطرح شد که او گفت: این نقد وارد است اما اعضای شورای عمومی در  جلسه گذشته در این خصوص نظری نداشتند.


او در پاسخ به این پرسش رازپول که «هدف از ارسال فراخوان حضور افراد توانمند و ایجاد انتخاباتی پرشور در سندیکای بیمه گران است، اما برخی به محدودیت های زمانی اشاره می کنند» نظر شما در این خصوص چیست، گفت: در جلسه هیات رئیسه موضوع برگزاری انتخابات سندیکا در موعد مقرر مطرح شد و هیات رئیسه تصمیم گرفت که در این خصوص با نظر شورای عمومی اقدام کند و به همین سبب موضوع در جلسه اخیر مطرح و فورا تصمیم گیری شد. به گفته وی در جلسه اعضا در خصوص زمانبندی نظری را ارائه نکردند.


وی با اشاره به اینکه هیات رئیسه با توجه به رویدادهای دوره گذشته و تاخیر در زمان برگزاری قاطع بود که مقدمات برگزاری در این دوره در موعد مقرر باشد از زمان در نظر گرفته شده برای حضور افراد با وجود تعطیلات پیشرو دفاع کرد.


بهاری فر با اشاره به اینکه هرچقدر زمان بیشتری می دادیم حواشی بیشتر می شود، اذعان کرد که با توجه به تاخیر دوره گذشته و برای جلوگیری از برخی بی نظمی ها به همین دلیل هیات رئیسه تصمیم گرفت که به موقع انتخابات برگزار شود.

به گفته وی در دوره های گذشته در همین زمان محدود نیز برخی اعلام آمادگی کردند.

بهاری فر با اشاره به اینکه اگر هر یک اعضای شورای عمومی درخواست مهلت بیشتری را به هیات رئیسه ارسال کنند مسلما تجدید نظر خواهد شد در پاسخ به این پرسش که اگر هیات رئیسه امکان تجدید نظر در زمان را دارد چرا راسا نسبت به ارسال فراخوان زودتر اقدام نکرد تاکید کرد که قرار بود کار با نظر شورای عمومی مطرح شود.


بهاری فر با اشاره به اقدامات کم نظیری که سندیکا در این دوره در ایجاد دفاق و همدلی و همراهی کلیه اعضا ایجاد کرده است گفت که هیات رئیسه تلاش خود را برای ایجاد مجموعه ای مفید در سندیکا داشته است و بابت خدمات خود مبالغی هم دریافت نکرده است.


وی باردیگر تاکید کرد که برای جلوگیری از شائبه ها هیات رئیسه به برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید دارد و عمدی در خصوص مواجه با تعطیلات و برنامه ریزی از پیش تعیین شده و با قصد قبلی نبوده است.

او از اعضایی که در این زمینه نیاز به ارائه زمان بیشتر را در نظر دارند درخواست کرد که تقاضای خود را کتبا به هیات رئیسه  ارسال کنند.

.

  1. میهمان
    پاسخ 20 مرداد 1400 13:31 امینی
    در سندیک نظر خواهی نشد بلکه فقط اعلام شد 

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود