امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/19 1400

گروه سایبان- مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر لزوم اجرای برنامه زیست بوم نوآوری در بیمه ایران خواستار تغییر اندیشه‌های سازمانی به منظور اصلاح رفتارهای سازمانی و کاهش هزینه ها شد.

    به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، نخستین جلسه هم اندیشی فرهنگ سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای به همت گروه مشاوران مدیر عامل بیمه ایران و با حضور سید مجید بختیاری مدیر عامل، دکتر سلامی مدیر کل برنامه ریزی و بودجه، جهانگیر کرمی مدیر کل بیمه های اتومبیل، مریم کاویانی فر سرپرست مدیریت حقوقی و امورقراردادها، فاطمه برهمن سرپرست اداره کل بیمه های اشخاص، سیدعلیرضا میرآقایی مدیر گروه مشاوران، رسول آریانپور مشاور مدیر عامل و سید تقی رسولی مدیر کل دفتر مدیر عامل و هیات مدیره در ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد.

   مدیرعامل بیمه ایران طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از موضوع بی اخلاقی آسیب های زیادی دیده اند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این خصوص، باید علاوه بر ظرفیت های داخلی، از مطالعات علمی اساتید دانشگاهی و ظرفیت های خارج از شرکت نیز بهره ببریم و موضوع "گفتگو" را به صورت فرآیندی ادامه دار و تاثیر گذار در شرکت برگزار کنیم. نکته حائز اهمیت در این فرآیند نیز باید عملگرایی باشد.

    بختیاری افزود: ما معمولا بین ساختار و رفتار، در فرهنگ سازمانی تفکیک قائل نمی‌شویم و بیشتر روی ساختار تمرکز می‌کنیم؛ اما رفتار هم بسیار اهمیت دارد و بسیاری از معضلات ما ریشه در رفتار سازمانی دارد.

    وی تصریح کرد: اگر ما اخلاق را به طور کامل درک کنیم متوجه خواهیم شد که دنبال سلایق شخصی نیستیم. رسالت این سازمان بیمه گری، گرفتن حق بیمه و ارائه خدمات بهینه بیمه‌ای به بیمه‌گذاران و ذینفعان است. همه ما در یک مجموعه علاوه بر فعالیت حرفه ای باید قلبا همدیگر را دوست داشته باشیم، در این صورت موفق‌تر عمل خواهیم  کرد.

    ایشان گفت: با میزبانی گروه مشاوران سلسله اقداماتی در شرکت انجام شده که کار بسیار بزرگی است و امیدوارم این گفتگوها با حضور همه مدیران برگزار تا از تجربیات یگدیگر بهره ببریم.

    مدیرعامل بیمه ایران گفت: نکته‌ای که می خواهم روی آن تاکید بسیار کنم کوشش برای راه اندازی زیست ‌بوم نوآوری در شرکت است. زیست بوم نوآوری اجزای مختلفی دارد، ما باید به سمتی حرکت کنیم که اندیشه‌های سازمانی تغییر پیدا کند. با تغییر اندیشه های سازمانی بسیاری از هزینه ها کاهش پیدا کرده و رفتارهای سازمانی نیز اصلاح می شود.

نامبرده افزود: شرکت سهامی بیمه ایران برای نیل به اهداف کلان خود سه ارزش "پاکدستی" "اخلاق" و"کارایی" را عمیقاً و با نهایت جدیت، ترویج و برای استقرار آنها کوشش خواهد نمود.

همچنین افزود: آنچه تصور می کنیم بایستی در شرکت مدنظر قرار گیرد، ارتقای انگیزه ، اخلاق حرفه ای و در کل، توجه به مقولات فرهنگ سازمانی است. تصور می کنیم در صورتی که مبانی اخلاق در سازمان رعایت شود، محیط آرام شده و دیگرِ مسائل پیش روی مدیران و کارشناسان قطعاً قابلیت حل شدن دارند. مقوله اخلاق بسیار پیچیده بوده و نیازمند استفاده از خدمات مشاوره ای از متخصصان و روانشناسان هستیم. ارتقای انگیزه همکاران هم رابطه زیادی به اخلاقی شدن محیط سازمان دارد.

    در ادامه این نشست، سیدعلیرضا میرآقایی مدیر گروه مشاوران در سخنانی گفت: توجه وتمرکز بر کاربرد و توسعه اخلاق  به مفهوم عام و نشر و بسط "اخلاق حرفه‌ای" به طور ویژه در تمامی امور و مشاغل یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریتی و بلکه اصلی‌ترین رموز و مزیت‌های رقابتی مهم برای حضور موثر و مستمر در دستیابی به موفقیت و پیشگامی در کسب و کارهاست.

    وی افزود: خانواده بزرگ بیمه ایران با درایت و دوراندیشی هیات مدیره،  مدیرعامل و مدیران ارشد خود در سال ۱۴۰۰ و همزمان با تدوین سند راهبردی و به منظورکمک به ترویج ارزش های سازمانی با به کارگیری از ظرفیت های عنصر" گفتگو" سلسله نشست‌هایی را به منظور آشنایی با آثار، اندیشه ها و اقدامات مرتبط با حوزه اخلاق حرفه ای برگزار می کند.

    وی اضافه کرد: استفاده از عنصر" گفتگو " به عنوان یک ابزار برای ایجاد صمیمیت، همدلی و تلاش مشترک در جهت اهداف سازمانی و همچنین پیشتازی در ارائه خدمات به مشتریان (مشتری مداری) در فضای رقابت در جهت کسب منافع مادی و معنوی برای ذینفعان است .

    میرآقایی، اصولی مانند انصاف، عدالت، صداقت و شفافیت را جزو اصول بدیهی اخلاق حرفه‌ای در فرهنگ سازمانی دانست و گفت: رسوخ این موضوع به فرهنگ سازمانی موجب تاثیر متقابل خواهد شد. در واقع، اخلاق حرفه ای یک  زنجیره تکمیلی است .

    در ادامه این نشست هر کدام از مدیران حاضر در جلسه ، نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

   گفتنی است، این سلسه جلسات با حضور سایر مدیران شرکت و اساتید دانشگاهی، برای دستیابی به موفقیت و پیشگامی، ادامه خواهد داشت .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود