امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
05/13 1400

 

گروه سایبان - موافقت اصولی با تاسیس یک بیمه خصوصی دیگر صادر شده است.



به گزارش رازپول، ظاهرا یک شرکت خصوصی دیگر نیز توانسته است موافقت اصولی تاسیس یک بیمه خصوصی را به دست آورد.

بر این اساس خبر می رسد که «بیمه فردا» نیز به جمع شرکت های بیمه خواهد پیوست. این مجوز این شرکت بیمه ای به صورت جنرال صادر شده است.


ظاهرا محمود امراللهی تا پیش از این روند دریافت مجوز شرکت «بیمه فردا» را پیگیری می کرد. او پیش از این مدیرعامل بیمه های رازی و ایران بوده و کارمند بیمه مرکزی است.

اما موسسین این شرکت بیمه ای چه کسانی هستند؟



نام سهام دار

میزان سهام (میلیون ریال)

درصد مالکیت

شرکت داده گستر عصر نوین(های وب)

1.000.000

20 درصد

شرکت فناوران به آفرین ترنج

1.000.000

20 درصد

سید ایمان میری

1.000.000

20 درصد

فرامرز اتباعی

750.000

15درصد

جمع موسسین

3.750.000

75درصد

سهام دار عمده و خرد

1.250.000

25درصد

مجموع

5.000.000

100درصد


لازم به ذکر است که سید ایمان میری از موسسین شرکت بیمه فردا، عضو هیات مدیره شرکت داده گستر عصر نوین(های وب) نیز هست.

دریافت موافقت اصولی بنابرموازین قانونی به این معنی است که موسسین مجوز شورای عالی بیمه را به دست آورده اند،  نسبت به واریز سهم خود اقدام کرده و حالا وزیر اقتصاد به نمایندگی از مجمع بیمه مرکزی نسبت به صدور موافقت اصولی اقدام می کند. ظاهرا موسسین پس از این مرحله می توانند نسبت به اخذ مجوزهای لازم از بورس  و پذیره نویسی اقدام کنند.

ضعف سرمایه شرکت های بیمه ای با توجه ب روند اقتصادی کشور سب شد تا هیات وزیران مجددا در خصوص میزان سرمایه اولیه شرکت های بیمه تجدید نظر کند.


بر همین اساس و بنا بر مصوبه هیات وزیران سرمایه شرکت های بیمه در رشته مستقیم 200 میلیارد تومان و 200 میلیارد تومان هم برای فعالیت در بیمه های غیر زندگی، بیمه های زندگی و مستمری و بیمه های مختلط نیاز است.


بر همین اساس خبر می رسد که موسسین این شرکت بیمه ای بالغ بر 187 میلیارد تومان از منابع لازم را تامین کرده و مابقی طی دو سال محقق خواهد شد.

روز گذشته رئیس جمهور در مراسم تنفیذ تورم کشور را 40 درصد اعلام کرد و کارشناسان احتمال افزایش روند تورم در روزهای آتی را غیر محتمل نمی دانند.

بنابراین واریز نیمی از تعهدات موسسین در شرایطی که بناست سرمایه شرکت های بیمه ای برای تقویت ساختار مالی آنها در دستور کار باشد، هرچند بنابر موازین قانون تجارت ، این گمانه را تقویت می کند که ساختار مالی شرکت های بیمه جدید التاسیس نیز نیاز به ترمیم تقویت دارد.


رئیس کل بیمه مرکزی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی به مواردی نظیر: تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، افزایش چشمگیر سرمایه شرکت های بیمه، افزایش ضریب رضایتمندی مردم، تلاش برای کاهش سهم شرکت دولتی بیمه ایران در بازار صنعت بیمه، اشاره و نسبت به ادامه این روند تاکید کرده است.

به نظر می رسد که در روند افزایش تعداد شرکت های بیمه در کشور همچنان رو به افزایش باشد.


پیش از این شرکت داده گستر عصر نوین از سرمایه گذاری ۲۰ درصدی در سهام مؤسسه در شرف تأسیس بیمه فردا به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

براین اساس، "های وب" اعلام کرد: طبق مجوز بیمه مرکزی جهت تأسیس مؤسسه بیمه فردا (در شرف تأسیس)، داده گستر عصرنوین در این مؤسسه به عنوان مؤسسین، ۲۰ درصد سرمایه گذاری خواهد کرد. بر اساس توافقات فعلی، تعهد سرمایه گذاری این شرکت در مؤسسه مذکور، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان آن بصورت نقدی و مابقی طی ۲ سال در تعهد مؤسسین است. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود