امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
05/4 1400

 علیرضا حجتی عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین – فروش و خدمات آنلاین پیرامون ما را گرفته و احوالات زندگی را متاثر کرده است و در این شرایط شرکت های بیمه نمی توانند از این قافله پرسرعت جا بمانند.

از همین رهگذر فعالیت آنلاین شبکه فروش بیمه کارآفرین ، هم‌راستا با قوانین، مقررات و سیاست‌های ابلاغی بیمه مرکزی و همچنین شبکه فروش تهیه وطراحی‌شده است و  اصلاح و بهینه سازی زیر ساختهای فرآیند صدور بیمه نامه در شبکه فروش با تکنولوژیهای روز از اصلی ترین اولویتهای بیمه کارآفریندر سال 1400 خواهد بود.


فلسفه ایجاد باشگاه مشتریان بیمه کارآفرین برطرف کردن نیازها و انتظارت مشتریان بود اما پیگیری و راه اندازی باشگاه باعث شد که مشکل شبکه فروش در فرآیند صدور با استفاده از ظرفیت باشگاه مشتریان برطرف شود. بدین‌صورت که فرآیند سخت و طولانی صدور اعم از تکمیل فرم پیشنهاد با تمام محدودیتهای آن (در صورت قلم‌خوردگی یا نادرست بودن اطلاعات برگشت و اصلاح آن) ، محاسبات دستی برخی از پوششها اعم از قد و وزن ، اخذ و ارائه آزمایش پزشکی(در صورت ضرورت) ، ثبت مشخصات در سیستم فن‌آوران، و درنهایت دریافت حق بیمه و صدور بیمه‌نامه که در برخی موارد بسته به شرائط بیمه نامه صدور از 5 تا 10 روز به طول می‌انجامید . اما باوجود زیرساخت‌های باشگاه مشتریان ، شبکه فروش می توانند کل فرآیند صدور را به‌صورت سیستمی انجام دهند به‌صورتیکه یک نماینده با ثبت اطلاعات بیمه‌گذار در باشگاه مشتریان ،کلیه مراحل صدور را به سرعت انجام می دهد و در صورتیکه نیاز به انجام آزمایشات پزشکی و تائید پزشک نباشد ، بیمه نامه در کمتر از 10 دقیقه صادر و تحویل مشتری خواهد شد و در صورت نیاز به پزشک مدارک به‌صورت آنلاین به پزشک ارجاع می شود و حتی در صورت نیاز به آزمایش شخص به نزدیکترین و معتبرترین آزمایشگاه ارجاع داده خواهد شد.


در این فرآیند صدور بیمه‌نامه کاملاً به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و تکمیل آن نزدیک به دو سال زمان برده است و در حال حاضر بازیاب یا نماینده شرکت می‌تواند با کد شناسایی مخصوص به خود وارد باشگاه مشتریان شود، بیمه‌نامه را به‌صورت آنلاین در کمتر پنج دقیقه صادر کند و اگر بیمه‌گذار نیاز به پزشک داشته باشد این بیمه‌نامه ظرف 24 ساعت صادر خواهد شد و حق بیمه با شناسه پرداخت  بیمه‌نامه با کد یکتا و تائید بیمه مرکزی در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌گیرد. درواقع قید زمان و مکان از میان برداشته‌شده و مفهوم صدور به‌کلی تغییر کرده است و نماینده یا کارگزار به‌سرعت و دقت می‌تواند بهترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهد.


در این سامانه به‌صورت پیش‌فرض به همه نمایندگان و کارگزاران کد و رمز ورود به باشگاه مشتریان اختصاص داده‌شده است و آنها می‌توانند به‌راحتی از امکانات آن استفاده کنند و اگر کسانی هستند که اطلاعات آن‌ها در باشگاه ثبت‌نشده می‌تواند درخواست خود را ارسال کند و کمتر 48 ساعت عضو باشگاه شوند . همچنین نمایندگان می‌توانند شبکه فروش اختصاصی خود  را داشته باشند و امکان اتصال آن به باشگاه مشتریان وجود دارد و در صورت نیاز به طراحی شبکه اختصاصی، بیمه کارآفرین با هماهنگی با شرکت پیمانکار خود یک شبکه اختصاصی استاندارد در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد .

از همین رهگذر در سال گذشته بیش از 10 هزار بیمه‌نامه در باشگاه صادر شده است و پرفروش‌ترین نمایندگان شرکت از این بستر استفاده کردند. با این وجود هنوز برخی از نمایندگان با دیده تردید به آن نگاه می‌کنند در صورتی برای موفقیت در شبکه فروش باید از امکانات و فناوری‌های جدید استفاده کرد.


از نمایندگان و کارگزاران شرکت که تاکنون از امکانات باشگاه مشتریان استفاده نکرده‌اند، درخواست می کنم برای آشنایی با این فرایند حداقل یک یا دو فقره بیمه‌نامه از این طریق صادر کنند تا به‌صورت ملموس با مزایای آن آشنا شوند.


فروشندگانی که از سال 1400 به بعد، به دنبال فروش ایده آل هستند باید از زیرساخت‌های فراهم‌شده نظیر باشگاه مشتریان استفاده کنند و شرکت بیمه کارآفرین این روند را ادامه خواهد داد و قصد دارد علاوه بر رشته های ثالث ، بدنه خودرو و بیمه های عمر، فرآیند صدور سایر رشته ها را هم به‌صورت کاملاً آنلاین و در بستر باشگاه مشتریان امکان‌پذیر کند و حتی فرآیند پرداخت خسارت هم در آینده نزدیک به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد و با برداشته شدن قید زمان و مکان و ارائه خدمات مطلوب و سریع می‌توان مشتریان بیشتری جذب کرد و به‌خوبی در بازار بیمه کشور رقابت کرد و امیدوارم کارهای که انجام می‌شود باعث تحول در صنعت بیمه کشور شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود