امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
04/21 1400

 گروه سایبان - اسنادی به دست خبرنگار ما رسیده که اذعان دارد 49 درصد حق بیمه تولیدی بیمه ایران معین به قرارداد بیمه های درمانی بنیاد شهید بیمه دی اختصاص دارد.


علاوه بر این، گزارشات رسمی اذعان دارد که با وجود اینکه معادل 49 درصد درآمدهای بیمه ای شرکت ایران معین با این پرتفو ارتباط دارد، معادل 70 درصد از هزینه های بیمه ای این شرکت نیز به همین قرارداد گره خورده است.


به عبارتی دقیق تر مبلغ 296 میلیارد تومان از درآمدهای بیمه ای (معادل 49 درصد کل درآمدهای بیمه ای) و مبلغ 344 میلیارد تومان از هزینه های بیمه ای (معادل 70 درصد از هزینه های بیمه ای) سال 1399 مربوط به قرارداد با شرکت بیمه دی با موضوع عملیات قبولی اتکایی بیمه درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.


آمارها میبن این است که ایران معین در سال گذشته بالغ بر  565 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده و بالغ بر 370 میلیارد تومان خسارت پرداخته است.

هرچند که احتمال می رفت بیمه ایران معین بخشی از این قرارداد را با شرکت دیگری به صورت اتکایی پیش برده باشد اما استفاده از عبارت «هزینه های بیمه ای» که سهم بیمه گران اتکایی از آن کاسته شده است این احتمال را کمرنگ می کند.


از سوی دیگر نگاهی به ذخایر حق بیمه و مطالبات این شرکت بیمه ای در سال 1399 احتمال تاخیر در وصول کامل این حق بیمه را در صورت های مالی این شرکت پررنگ می کند و این شرکت صراحتا اعلام کرده است که بیش از 400 میلیارد تومان مطالبات در این بخش دارد.


همه این موارد در حالی عنوان می شود که به نظر می رسد پرتفوهایی که سهم بزرگی در شرکت ها دارند، مشابه اره ای در گلوی هستند که راه پس و پیش را برای شرکت دشوار می کنند.


اگر قرار باشد که این پرتفو از این شرکت بیمه ای حذف شود به این معنای است که 49 درصد حق بیمه این شرکت باید جایگزین شود و اگر قرار باشد باقی بماند به نظر می رسد که تنها گردش حساب های این شرکت بیمه ای را متورم می کند.


اطلاعات نشان می دهد که اتکایی قبولی این شرکت در رشته درمان 613 میلیارد تومان بوده است و مجموع قبولی اتکایی این شرکت در سال گذشته به بیش از 704 میلیارد تومان رسیده است. این افزایش در مقایسه با عملکرد این شرکت در سال 1398 که بالغ بر 78 میلیارد تومان بوده رقم قابل توجهی است و توجه به موضوع سودآوری و اکچوئری را در این شرکت دو چندان می کند.

از سوی دیگر در تراز عملیاتی بیمه دی نیز آمده است که این شرکت بیمه ای بخش قابل توجهی از ریسک قرارداد درمان بنیاد شهید را به بیمه مرکزی واگذار کرده و بالغ بر 853 میلیارد تومان از رشته درمان درآمد کارمزد و کارمزد منافع اتکایی دارد.



همچنین بنابر اعلام اطلاعات شفاهی و بررسی صورت های مالی بیمه دی بیمه ایران سهمی از این قرارداد بیمه ای نپذیرفته است.

این موارد در حالی است که مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه ایران معین به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ با حضور ۱۰۰ درصد سهامداران، اعضای هیات مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی و سازمان حسابرسی، برگزار شده است.


پس از ارائه گزارش عملکرد و استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی و ‌تعیین تکلیف بندهای گزارش، سهامداران به اتفاق آراء صورت‌های مالی را تصویب کردند.

در این جلسه سید رسول تاجدار رییس هیات مدیره بیمه ایران و رییس مجمع سالانه بیمه ایران معین، از زحمات هیات مدیره و‌ کارکنان شرکت بیمه ایران معین قدردانی و تشکر و بر ادامه رویکردهای موفقیت آمیز شرکت تاکید کرد.


محمدرضایی مدیرعامل قبلی بیمه ایران در خصوص عملکرد دوره مدیریتی خود و عدم دریافت سهم از این پرتفو به خبرنگار ما می گوید: بخش های فنی، اتکایی و درمان بیمه ایران در سال گذشته با ورود این پرتفو موافق نبودند.

وی با اشاره به اینکه در این پرتفوی فقط حق بیمه و خسارت در پرتفو می نشیند، اضافه کرد 40 درصد این پرتفو در سال های گذشته به بیمه ایران واگذار شده بود اما در سال 1399 بیمه ایران سهمی در این پرتفو نداشت.

اما افزایش پرتفوی شرکت های بیمه به این شیوه را می توان به حساب رشد شرکت  ارزیابی کرد؟


رازپول از دریافت اطلاعات بیشتر و پاسخ های مقتضی در این زمینه استقبال می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود