امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
04/19 1400


 

مریم کائید  - بیمه مرکزی در سال گذشته بیش از 10 درصد کل هزینه های مربوط به معاملات دولتی خود را به ایاب و ذهاب اختصاص داده است.


بررسی ها نشان می دهد که بیمه مرکزی در سال گذشته بالغ بر 9 میلیارد و 700 میلیون تومان در خصوص قراردادهای مربوط به معاملات دولتی اختصاص داده است.


این هزینه ها تنها مربوط به معاملات دولتی موردی است که با توجه به نیاز بخش های مختلف این نهاد ناظر که امکان سنجی شده هزینه شده است و هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد و ... در این فهرست قرار نگرفته است.


اما بررسی ها نشان می دهد که نهاد ناظر حتی برای نگارش اساسنامه صندوق بیمه همگانی نیز از مشاوران بیرونی بهره گرفته است و مبلغ 44 میلیون تومان پرداخته .


همچنین نهاد ناظر برای حسابرسی 4 شرکت بیمه ای حکمت صبا، میهن، آرمان و حافظ نیز 335 میلیون تومان پرداخت کرده است.


اما آنچه در این سرفصل نمود یافته است هزینه بیش از یک میلیارد تومانی ایاب و ذهاب اداری بوده است که بیش از 10 درصد هزینه های مذکور را تشکیل می دهد.


اما نکته قابل تامل فهرست 60 گانه ی معاملات دولتی قراردادها، درآمد زایی بیمه مرکزی ایران به مبلغ 150 میلیون تومان از اجاره میوه فروشی «احمد ر» است که با احتساب هزینه ی 9 میلیارد و 665 میلیون و 262 هزارو 068 تومانی خالص هزینه های این نهاد ناظر در سال گذشته به عدد 9 میلیارد و 515 میلیون و 262 هزارو 067 تومان می رسد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود