امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
04/14 1400


گروه سایبان - «قانون مالیات بر ارزش افزوده» مصوب مجلس از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، قانونی که به موجب آن بیمه های درمان را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده است و حالا صنعت بیمه منتظر ابلاغ آن از سوی نهاد ناظر است.

.

 
به گزارش رازپول، حسن روحانی رییس جمهوری امروز در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون مالیات بر ارزش افزوده» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.
در ماده ۹ این قانون تصریح شده که خدمات بیمه های زندگی و درمان تکمیلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.
این بند تاثیر بسزایی در رقم قراردادهای بیمه خصوصا درمان های تکمیلی بزرگ دارد و ابلاغ سریع آن از سوی نهاد ناظر می تواند فرآیندهای کاری و صدور بیمه نامه ها در این رشته را تسهیل کند.

به طور مثال بیمه رازی امروز از قرارداد خود و دو شرکت دیگر در زمینه بیمه های درمان تکمیلی وزارت نیرو به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان خبر داده است. این قرارداد برای بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر از پرسنل این وزارت خانه اجرایی خواهد شد .
بدون شک ابلاغ سریع این قانون از سوی نهاد ناظر تاثیر به سزایی در پروسه کاری قراردادها خواهد داشت.

پیش از این یکی از گرفتاری های سندیکای بیمه گران پیگیری مالیات بر ارزش افزوده ادعایی سازمان امور مالیاتی بود که دبیران کل سندیکا در سال های اخیر رایزنی های بسیاری را برای آن داشته اند و اخیرا اعلام شد که پیگیری های دبیران کل در سال های اخیر تاثیر داشته است و دیوان عدالت اداری قراردادهای بیمه تکمیلی درمان از سال ۹۶ تا ۹۸ مشمول مالیات بر ارزش افزوده درمان ندانست.
پیش از این سازمان امورمالیاتی  با عطف به ماسبق دانستن بخشنامه سال ۹۸ خود سعی در اخذ مالیات ارزش افزوده وصول نشده سالهای ۹۶ ، ۹۷ و ۹۸ از موسسات بیمه داشت  که با  پیگیریهای این موضوع عملا منتفی شد.
بدین ترتیب شرکتهای بیمه از پرداخت مبلغی در حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بابت مالیات ارزش افزوده درمان تکمیلی معاف شدند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود