امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
04/6 1400

 گروه سايبان - بيمه کارآفرين با انتخابات اخير خود در مجمع توانست از حرکت هاي پرنوسان گذشته هيات مديره فاصله بگيرد.

بيمه کارآفرين در سال هاي گذشته به يک مشکل ريشه اي مبتلا بود. اين شرکت هرچند که توانسته بود با خوشنامي به توسعه فعاليت هاي خود بپردازد اما عميقا به «تئوري نمايندگي» معتقد نبود. به عبارت ديگر موسسين اين شرکت که اتفاقا از خوش نامان صنعت بيمه هم بوده اند، همواره در سال هاي گذشته طالب حق کنترل و دخالت در تصميم گيري ها بوده اند.
اما بيمه کارآفرين در سال هاي اخير دو مشکل اصلی که «تئوری نمایندگی» به آن‌ها اشاره دارد را کم و بيش داشت.

با توسعه اين شرکت و ورود سهام داران جديدبزرگ و کوچک ساختار اين شرکت متاثر شده است و اولين مسئله اي  که در سال هاي اخير شاهد بوديم تضاد بین مالکان و مدیران بود تا جايي که مالکان همواره خواستار کنترل عملکرد مدیران بوده اند.

از سوي ديگر نگرش مالکان و مدیران شرکت به مقوله ریسک، به دليل آنکه آستانه ریسک پذیری و نگرش هاي مالکان و مدیران به اين مقوله متفاوت است و درجات مختلفي دارد سبب تضارب آراء بوده است.
چنين تفاوت ديدگاهي همواره در بيمه کارآفرين موضوعي مهم و ريشه اي بوده است و ظاهرا بالاخره سهام داران متقاعده شده اند که به تيم مديريتي جديد خود بيش از پيش اعتماد کنند.
بر پايه چنين نگرشي در مجمع اخير علي آزاد، محمد احمدي، محمد حيدري، عليرضا حجتي، فرشاد محمدپور، سيروس سليمي پور، هادي جوهري، عليرضا صادقي و محمدرضا تقوائي به عنوان اعضاي اصلي و علي البدل هيات مديره انتخاب شدند.

محمد حيدري، مديرعامل بيمه کارآفرين در پاسخ به اين پرسش که روند فعاليت هاي اين شرکت را پس از برگزاري مجمع چطور ارزيابي مي کنيد؟گفت: هيات مديره انتخاب شده و شرکت به ثبات مديريتي مطلوبي رسيده است.
به گفته وي تا زماني که اختلاف نظرها در هيات مديره کارشناسي است مي تواند به رشد شرکت کمک کند.
حيدري با بيان اينکه بيمه کارآفرين از چالش هاي مديريتي گذشته عبور کرده است افزود: تضاد سهام داري گذشته به تفاهم در شرايط فعلي تبديل شده و هيات مديره امروز مي تواند بر کسب و کار متمرکز باشد و از حواشي فاصله بگيرد و به نظر مي رسد که اين سرآغاز دوره ي جديدي از فعاليت هاي اين شرکت است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود