امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
03/30 1400

 

گروه سایبان - سازمان حسابرسی کل کشور در گزارشی رسمی اذعان کرده که مسعود بادین در شرکت متبوع خود ذخیره خسارت ها معوق را متناسب با عملکرد محاسبه نکرده است.


در گزارش سازمان حسابرسی آمده است؛ ذخيره خسارت معوق در رشته‌هاي شخص ثالث، مسئوليت و عمر زماني براساس برآورد معقولي از مخارج لازم براي تسويه تعهدات فعلي (خسارتهاي واقع شده) صورت نپذيرفته است.


براساس گزارشات اخذ شده از سيستم فن آوران در سال مالي مورد گزارش مبلغ 369ر17 ميليارد ريال از خسارت پرداختي رشته‏هاي فوق مربوط به حوادثي بوده که تا پايان سال‌ 1398 رخ داده، ليکن ذخيره خسارت معوق در ابتداي سال 1399 از بابت رشته هاي فوق صرفا  مبلغ 032ر11 ميليارد‏ريال (سهم بيمه‏ گر اتکايي 373ر1 ميليارد‏ريال) برآورد شده است.


بدليل يکسان بودن مباني برآورد ذخاير مزبور در سال قبل، ذخيره خسارت معوق در رشته‌هاي فوق و به تبع آن ريسک‏هاي منقضي نشده در پايان سال مالي مورد گزارش با کسري مواجه است.


به عبارت ساده تر کسری حدود 6.337 میلیارد ریالی ذخایر این شرکت برآوردهای سال مالی 98 را مطلوب نشان داده و اثر خود را در سال های آتی باقی می گذارد.


به بیان ساده تر کسری ذخایر این شرکت اثرات مالی خود را برای سهام دارانی که از سال 99 سهام این شرکت را خریداری کرده اند خواهد داشت.


همه این موارد در حالی است که قرار بود بادین در ماموریت خود در بیمه آسیا پرتفوی این شرکت را متوازن سازد؛ توصیه ای که رئیس کل بیمه مرکزی در اولین بند حکم او عنوان کرده بود.


رازپول در گزارش بعدی به تاثیرات رشته ثالث و سهم این پرتفوی در بیمه آسیا خواهد پرداخت، رشته ای که بالغ بر 581 میلیارد تومان هم زیان ناخالص در حساب های شرکت برجا گذاشته است.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود