امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
03/26 1400

حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی
ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و تقدیم احترام


 

همانطورکه استحضار دارید مطابق ماده ۶۶ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران صرفاً شرکت‌های بیمه‌گر، نمایندگان و کارگزاران بیمه حق فعالیت در صنعت بیمه کشور و ارائه خدمات و دریافت حق بیمه از بیمه‌گذاران را دارند. همچنین امکان اخد مجوز قانونی و فعالیت کارگزاران آنلاین در چارچوب آیین‌نامه شماره ۹۲.۲ شورای عالی بیمه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۴ فراهم شده است.
متأسفانه در طول چهار سال گذشته شرکت‌هایی تحت عنوان استارتاپ، در صنعت بیمه ایجاد شده‌اند که بدون داشتن مجوزهای قانونی و با استفاده از ظرفیت بازار موجود و بر خلاف نص صریح قانون بیمه و بخشنامه‌های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام به فروش بیمه‌نامه کرده و از بیمه‌گذاران به حساب خود حق بیمه دریافت می‌کنند.
برخی از این شرکت‌ها با ارائه تخفیف‌ها علاوه بر آشفتگی بازار بیمه باعث لطمه به اعتبار، آبرو و منافع نمایندگان، کارگزاران و فعالان قانونی صنعت بیمه در سطح کشور شده‌اند.
مهم‌ترین تخلفات شرکت‌های مذکور عبارت است از:
۱- فعالیت در کسب‌وکار صنعت بیمه بدون داشتن مجوزهای قانونی
۲- ارائه تخفیف‌های غیرقانونی خلاف مصوبات هیئت وزیران و تعرفه‌های مصوب شرکت‌های بیمه‌گر
۳- رقابت ناسالم در صنعت بیمه با ارائه تخفیف‌های نامتعارف و خارج از ضوابط قانونی
۴- استفاده غیرقانونی و بدون مجوز از نام و برند تجاری شرکت‌های بیمه‌گر
۵- وصول حق بیمه به حساب‌هایی غیر از حساب شرکت‌های بیمه‌گر
امضاکنندگان این نامه از آن مقام محترم تقاضا دارند با توجه به پیامدهای منفی اقدامات غیرقانونی برخی از شرکت‌های مذکور بر زندگی و اشتغال بیش از ۸۰هزار نماینده و کارگزار بیمه که همراه با کارکنان و شبکه بازاریابان بالغ بر ۲۰۰هزار نفر سرپرست خانواده را شامل می‌شود، دستور فرمایید اقدامات لازم در خصوص احقاق حقوق تضیع‌شده شبکه فروش صنعت بیمه در طول چهار سال گذشته انجام و ضمن رسیدگی به تخلفات ایشان از ادامه فعالیت‌های شرکت‌های مذکور جلوگیری به عمل آید.

با تشکر

شروع کارزار: ٢٠ خرداد ١٤٠٠ پایان کارزار: ٢٠ مرداد ١٤٠٠ از طرف: نمایندگان، کارگزاران و فعالان صنعت بیمه کشور هشتگ رسمی: #رقابت_سالم نویسنده: محمدامین زارعی

.

  1. میهمان
    پاسخ 26 خرداد 1400 22:47 مرتضی سلطانی
    با درود خواهشمند است نسبت به اعمال قوانین بیمه ای در مقابل قارچ های استارت آپ ها دستور اقدام مقتضی مبذول فرمائید
  2. میهمان
    پاسخ 26 خرداد 1400 23:04 علیرضا نیکوئی
    نماینده شرکت بیمه آسیا استان فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود