امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
03/22 1400

گروه سایبان - شعار "هرسال، هر شرکت بیمه یک بیمه جدید" جهش قابل قبولی را در صنعت بیمه به دنبال داشته و امیدواریم تمامی شرکت های بیمه برای تحقق این شعار، تحرک بیشتری از خود نشان بدهند تا حداقل ۳۷ طرح بیمه ای در سال ۱۴۰۰ به مرحله اجرا برسد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در آیین رونمایی از نخستین بیمه نامه مهر زندگی شرکت بیمه رازی با اعلام این مطلب افزود: ایفای مسئولیت اجتماعی از وظایف صنعت بیمه به شمار می رود و این طرح می تواند ضمن کاهش دغدغه و نگرانی زوج های جوان، آنان را برای تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری، تشویق کنند.


رئیس کل بیمه مرکزی با استقبال از طرح های مبتکرانه به تشریح اهمیت نوآوری در طراحی بیمه نامه های زندگی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و مشکلات حمایتی دولت و بخش خصوصی، نگرانی جوانان برای فرزندآوری قابل درک است و صنعت بیمه در همین راستا تلاش می کند با ارائه طرح های مختلف و جدید در حوزه بیمه های زندگی دغدغه زوج  های جوان را کاهش دهد تا نقش مهمی در  رشد جمعیت کشور متناسب با رهنمودهای مقام معظم رهبری، ایفا کند.


رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به برخی از راهکارهای ارایه شده در سایر کشورها برای افزایش آمار جمعیتی، گفت : برنامه های حمایتی و تشویقی خانواده ها برای افزایش فرزند آوری هم از سوی بخش خصوصی و هم از طرف بخش دولتی در این کشورها جاری است و به همین خاطر باید در چارچوب اهداف و استراتژیهای کلان و  بلند مدت، راهکارهای ترغیبی برای افزایش جمعیت جوان و برنامه ریزی را با جدیت دنبال کنیم.


وی خاطرنشان کرد: این طرح بیمه ای با تحت پوشش قراردادن دوران بارداری و پیش از تولد نوزاد، زمینه ساز دلگرمی برای زوج های جوان است و تا نوجوانی فرزندانشان نیز با آنها همراه خواهد بود.
دکترسلیمانی، طرح بیمه مهر زندگی بیمه رازی را در راستای استراتژی صنعت بیمه ایران، عملیاتی کردن برنامه ها در راستای تحقق  ضریب  نفوذ ۷ درصدی بیمه در کشور، افزایش سهم پرتفوی بیمه زندگی به ۵۰درصد پرتفوی کل صنعت بیمه، موثر دانست و گفت: برای بهره مند شدن مردم از این طرح باید با حمایت صدا و سیما و رسانه ها تبلیغات گسترده ای صورت گیرد تا عموم مردم از مزایای آن با خبر شوند.


رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر اینکه حمایت از فرزندآوری یکی از دغدغه های جامعه است و دولت نیز به دنبال راهکاری برای رشد آن است، از این رو صنعت بیمه کشور برای رفع این دغدغه ها نسبت به راه اندازی برنامه های جدید بیمه های زندگی اقدام کرده تا با جمع آوری سرمایه های خرد مردم بتواند امنیت و آرامشی را برای زوج های جوان و خانواده ها به ارمغان آورد و آنها را به فرزندآوری تشویق کند.
دکتر سلیمانی با اشاره به خطر کاهش جمعیت در کشور، اظهار داشت: از دید توسعه یافتگی، نداشتن فرزند و یا کاهش فرزندآوری برای آینده یک کشور زیانبار است و کشور را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.
وی در پایان گفت:در حال حاضر ماهانه بیش از ۹۱ هزار فرزند متولد می شود که با گسترش طرح های جدید بیمه های زندگی می توان این رقم را به ۱۰۰ هزار نفر رساند و این مهمترین خدمتی است که صنعت بیمه می تواند به جامعه ارائه کند.
در این مراسم علی جباری مدیرعامل بیمه رازی نیز  حضور رئیس کل بیمه مرکزی و ارکان صنعت بیمه در این مراسم را نشانه اهمیت این طرح ارزیابی کرد و گفت: طرح بیمه زندگی از دوران ازدواج و بارداری آغاز می‌شود و تا دوران نوجوانی برای فرزند ادامه دارد که براساس آن خطرات مختلف احتمالی برای  فرزندان را تا سنین جوانی، تحت پوشش قرار می‌دهد.


وی افزود: مهم‌ترین این ریسک‌ها برای درمان و پس‌انداز خانوار است و در سنین تحصیل هم می‌تواند برای کمک هزینه تحصیل فرزندان خدمات ارائه کند.
مدیرعامل بیمه رازی با ابراز خرسندی از حضور مدیران ارشد صنعت بیمه در آیین رونمایی از این طرح، اعلام  کرد: طبق آمار، ماهانه ۸۲ هزار ازدواج صورت می‌گیرد و ماهانه ۹۱ هزار نوزاد به دنیا می‌آیند، ما در بیمه مهر زندگی بیمه رازی هدف‌گذاری کرده‌ایم که هر ماه ۱۷۳ هزار خانوار ایرانی را تحت پوشش قرار دهیم.


جباری همچنین گفت: فروش بیمه‌نامه‌ها به صورت الکترونیکی است و ما طرح مهر زندگی بیمه رازی را برای رفع نگرانی از آینده خانوارهای ایرانی به مرحله اجرا درآورده ایم.
همچنین در ادامه این مراسم سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران  با بیان اینکه دستیابی به هدفگذاری افزایش ضریب نفوذ به هفت درصد، تنها با روش گشایش در بیمه‌های زندگی امکان پذیر است، اظهار داشت: دنیا به دنبال توسعه بیمه‌های زندگی رفته و از این طریق هم به صنعت بیمه کمک شده و هم آسایش و رفاه بیشتری برای خانوارها ایجاد شده است.
گفتنی است روز گذشته نخستین بیمه نامه مهر زندگی بیمه رازی توسط رئیس کل بیمه مرکزی و با حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران،برخی از اعضای هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی و مدیرعامل و مدیران بیمه رازی صادر شد.
 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود