امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
03/20 1400

 گروه سایبان - در حالی که مدیرعامل قبلی بیمه ایران اذعان دارد که تنها یک فقره ارزیابی خسارت در زمان مدیریتش برون سپاری شده معاون فنی فعلی بیمه ایران می گوید استفاده از ارزیابان خسارت اجباری است و بیمه ایران در اکثر خسارت ها از این ابزار باید استفاده کند.


ورود موسسه ارزیابی خسارت محک سنجش پایدار به پرونده ارزیابی خسارت پالایشگاه تهران که بیمه نامه اش با سرگروهی بیمه ایران و 14 شرکت عضو کنسرسیوم صادر شده است گمانه زنی های بسیاری را ایجاد کرده و با اظهارات اخیر معاون فنی این شرکت در زمینه الزام به ارزیابی خسارت ها از سوی بیمه مرکزی با آیین نامه 85 موضوع را وارد فاز جدیدی کرده است.

پیش از این احمد صفرزاده معاون فنی بیمه ایران در واکنش به عبارت برون سپاری ارزیابی خسارت به رازپول عنوان کرد که شرکت های بیمه با عنایت به آیین نامه 85 شورای عالی بیمه ملزم به استفاده از ارزیابان خسارت اند. او به رازپول عنوان کرد که بیمه ایران نیروی انسانی و متبحر برای ارزیابی خسارت ها ندارد و به همین دلیل این شرکت برای ارزیابی های خسارت در اکثر مواقع از پتانسیل های بیرونی بهره می گیرد. او می گوید : ارزیابی خسارت پالایشگاه برون سپاری نشده چراکه ارزیابان خسارت پروانه فعالیت خود را از بیمه مرکزی دریافت می کنند، بنابراین این حرکت برون سپاری نیست.

 

صفرزاده می گوید تا قبل از آیین نامه شورای عالی بیمه از کارشناسان رسمی استفاده شده بود و با ورود و تنظیم آیین نامه حالا بیمه ایران در بیشتر پرونده های خسارت این شیوه را در پیش می گیرد.

اما برای بررسی روند در بیمه ایران و سخنان معاون فنی فعلی گفت و گویی را با محمد رضایی مدیرعامل قبلی این شرکت در زمینه ارزیابی های خسارت در زمان مدیریت او داشتیم .

رضایی عنوان کرد که بیمه ایران دارای بدنه کارشناسی بسیار قوی است و این نیروی انسانی متبحر در پی سال ها کار و کسب تجربه تربیت شده اند.


او می گوید که در زمان مدیریتش تنها یک پرونده با نظر معاون فنی شرکت به ارزیابان خسارت واگذار شده است و بقیه خسارت ها با نظر بدنه و نیروی کارشناس داخلی پرداخت شده است. او در خصوص پرونده واگذار شده عنوان کرد که پرونده پتروشیمی بوعلی برای واگذاری ارسال شد اما کارشناسان بیمه ایران نظر خود را ابراز کردند و شرکت محک روی نظر کارشناسی بیمه ایران نظر داد.

لازم به اشاره است که بیمه ایران به عنوان بزرگترین بیمه کشور دارای یک مجتمع بزرگ به نام نفت است که کارشناسان این مجتمع به گفته رضایی از خبرگان این حوزه اند. رضایی می گوید در بیمه ایران کارشناسانی حضور دارند که در سطح کشور خبره اند

اما اگر سخنان معاون فنی بیمه ایران مبنی بر واگذاری بیشتر پرونده ها برای ارزیابی خسارت به شرکت های ارزیاب صحیح است سوال اصلی این است که آیا شرکت های بیمه و بیمه ایران به واحدهای خسارت نیاز دارند و نیاز به منحل کردن این واحدها نیست؟

بیمه ایران که به نوعی صادرکننده مدیر به صنعت بیمه است آیا نتوانسته نسبت به تربیت نیروی انسانی شایسته اقدام کند؟

بخش قابل توجهي از صنعت بيمه امروز توسط مديران بيمه ايران اداره ميشود، اما چطور اين شركتن نيرو ندارد. اين در حالي است كه صفرزاده خود نيز به عنوان متخصص به بيمه البرز مامور شده بود.
ارزیابی خسارت پرونده ها چه هزینه ی مالی ای را به بیمه ایران تحمیل خواهد کرد؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود