امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
03/20 1400


 

گروه سایبان - غلامرضا تاجگردون که در وقت اضافه ی اسفند ماه سال گذشته با لابی بانک صادرات به ترکیب مدیریتی بیمه سرمد اضافه شد، حالا به دلیل آنچه که حواشی سیاسی و مالی عنوان می شود،  از این شرکت کنار می رود.


در جلسه ای اضطراری روز 18 خرداد ماه هیات مدیره بیمه سرمد نسبت به عزل غلامرضا تاجگردون اقدام کرده و مدارک و مستندات خود  را نیز برای بیمه مرکزی ارسال کرده است.

ظاهرا حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در سال گذشته در جلسه ای با اعضای هیات مدیره بیمه سرمد غلامرضا تاجگردون را به عنوان گزینه ی مناسبی برای مدیرعاملی معرفی می کند و وی را فرد شایسته ای برای افزایش توان مدیریتی بیمه سرمد عنوان می کند، اما حالا با گذشت کمتر از 3 ماه از این انتخاب و انتصاب، تاجگردون  بدون کارنامه از سرمد اخراج شده است.

سید محمد یمنی عضو هیات مدیره بیمه سرمد در گفت و گو با رازپول در خصوص عزل تاجگردون از این شرکت بیمه ای اذعان دارد که او شرکت را مبتلا به حواشی سیاسی کرده است و ادامه این روند به نفع برند بیمه سرمد نبود.


عضو هیات مدیره بیمه سرمد با بیان اینکه افزایش 14درصدی نسبت خسارت و کاهش 50 درصدی پرتفو از دیگر شاخص هایی است که از سوی هیات مدیره مورد بررسی قرار گرفته است گفت: در ماه های ابتدایی امسال پرتفوی شرکت به 278 میلیارد تومان رسیده  در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 600 میلیارد تومان بوده و نسبت به برنامه پیش بینی شده بودجه 50 درصد عقب مانده است.

او با اشاره به اینکه تاجگردون 17 نفر  از آشنایان خود از شهر گچساران را به استخدام بیمه سرمد درآورده است گفت یکی از نزدیکان وی نیز در یکی از شرکت های زیرمجموعه به عنوان قائم مقام استخدام شده بود.


یمنی با انتقاد از حواشی ایجاد شده برای بیمه سرمد به عنوان یک بنگاه اقتصادی در پاسخ به انتشار فیش حقوقی وی اذعان کرد که این دریافتی مورد تائید هیات مدیره نبوده است و به همین دلیل نیز هیات مدیره به موضوع ورود کرد. این در حالی است که حقوق مدیرعامل به استناد اساسنامه شرکت باید با تائید و پذیرش هیات مدیره تنظیم شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عزل مدیرعامل، بیمه سرمد را با حواشی از سوی سهام دار عمده که مدیرعامل را معرفی کرده بود مواجه نخواهد کرد، اذعان کرد که هیات مدیره بیمه سرمد مستقل است.

یمنی در پاسخ به این پرسش که در زمان پذیرش پیشنهاد مدیرعامل بانک صادرات برای مدیرعاملی تاجگردون نیز هیات مدیره این استقلال را داشت؟ عنوان کرد که این پیشنهاد از سوی صیدی مطرح شد و مورد پذیرش قرار گرفت اما هیات مدیره بیمه سرمد احساس کرد که شرکت به پایگاهی سیاسی تبدیل شده است و با توجه به موضوعاتی که در زمینه حقوق و  سایر موارد ایجاد شده بود به همین دلیل مدیرعامل را عزل کرد.


او در پاسخ به این پرسش که آیا بانک صادرات از این عزل مطلع یا با آن موافق است اظهار بی اطلاعی کرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که حقوق سایر مدیران یا اعضا در این شرکت بیمه ای چقدر است گفت که حقوق مدیران این شرکت کمتر از 30 میلیون تومان است.

وی در خصوص عملکرد چندماهه اخیر عنوان کرد که هیات مدیره با فشارهایی برای انعقاد قراردادهایی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی مواجه بوده که آنها را نپذیرفته است.

یمنی در پاسخ به این پرسش که آیا سه ماه زمان برای ارزیابی عملکرد مدیریتی زمان مناسبی است عنوان کرد برای یک چهره اقتصادی، سیاسی که دارای ارتباطات مطلوبی است این زمان کافی به نظر می رسد، ضمن اینکه در این مدت مدیریت نتوانسته پرتفوی مطلوبی برای شرکت جذب کند.


حضور تاجگردون از ابتدا در بیمه سرمد با گمانه زنی هایی برای تغییر در ترکیب تیم مدیریتی همراه بود،اما حالا به نظر می رسد که بیمه سرمد به اکوسیستم قبلی خود رجوع کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود