صفحه اصلي > پرگار > نگاهی به کمپین تبلیغاتی بیمه سامان

نگاهی به کمپین تبلیغاتی بیمه سامان


3 شهریور 1398, 13:18.

گروه پرگار- تقریبا از سه سال پیش، بیمه سامان در مقاطعی از سال اقدام به اجرای کمپین تبلیغاتی می‌کند. نوع اجرا و گستردگی کمپین در سطح شهر نشان می دهد بیمه سامان با یک برنامه مشخص به سراغ تبلیغات آمده است.


شعار اطمینان (اعتماد و آرامش) دو چندان شد، محور کمپین اول بود و شعارهای یک عمر رضایت (راحتی و رفاه) نیز برای کمپین بیمه عمر در نظر گرفته شده بود. در سایت بیمه سامان از شعار یک عمر مطمئن نیز مدت زیادی است استفاده میشود.


در کمپین اخیر نیز شعار هوشمندانه "مطمئن تر از مطمئن" استفاده شده است. به نظر می رسد بیمه سامان با کلید واژه های حول محور اطمینان و مطمئن قصد دارد تداعی مثبتی برای برند خود ایجاد کند. مخصوصا وقتی به سراغ رضایت و راحتی و رفاه می رود یک گام از اطمینان و اعتماد فراتر گذاشته و به نتیجه آن در زندگی اشاره می کند.

یکی از نکات حرفه‌ای و حساب شده در برندسازی و پوزیشنینگ، صبر و تحمل برای گرفتن یک جایگاه است. در صنعت بیمه برندهایی با بیش از نیم قرن سابقه وجود دارند که به دلیل همین سابقه، ذهنیت مثبتی حداقل با تداعی کلید واژه‌های قدمت و اصالت، بدست آورده اند.


انسجام پیام و تمرکز بر روی قسمت مشخصی از ذهن مخاطبین، مهمترین وظیفه مدیران برند و تبلیغات است. 


سامان از روش تبلیغاتی‌ای استفاده می کند که لوگو برند خود را کمتر نشان می دهد و بیشتر روی پیام برند و پیام آگهی تمرکز دارد، در کمپین اخیر چهار طرح مختلف را استفاده کرده است که این کار، یعنی چند طرح همزمان، در کمپین های قبلی اش نیز مسبوق به سابقه است.


این بار قصد معرفی یک محصول جدید با نام "بیمه درمان خانواده" را دارد محصولی که در صنعت بیمه نوظهور است و نیاز به معرفی جامع تر و کاملتری دارد.


تبلیغات می تواند کنجکاوی یا آشنایی با محصول را ایجاد کند یا در ارتباطات عاطفی و هیجانی مرتبط با برند و محصول نقش ایفا کند، اما آیا برای معرفی یک محصول جدید صرفا تبلیغات کافی است؟ آیا بهتر نیست مخاطب با استفاده از اخبار و رسانه های نوشتاری (چه آنلاین و چه آفلاین)آشنایی کاملی بدست بیاورد تا بتواند تصمیم بگیرد؟ بیمه، آن هم بیمه سلامت، یک محصول پردرگیر و بر مبنای منفعت برای خریدار است، باید منطق و دلیل منفعتی که خریدار از این بیمه می برد به او شرح و بسط داده شود. 


در یک کلام، باید به مخاطب علاوه بر تبلیغات چشمگیر، محتوا و اطلاعات منطقی برای تصمیم‌گیری خرید نیز داد.





 
بازگشت | Web Statistics