امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403

وزیر نفت حمایت از تشکیل بیمه های تخصصی را در دستور کار قرار داد

گروه پرگار - وزیر نفت در ابلاغ سند «جهت‌گیری‌های کلان و سیاست‌های پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت» حمایت از تشکیل بیمه‌های تخصصی و ارائه پوشش‌های بیمه‌ای خاص در راستای کاهش ریسک تولید و به‌کارگیری محصولات و خدمات فناورانه در صنعت نفت را در دستور کار قرار داده است.




گروه خبری: پرگار
- تاریخ انتشار: 27 بهمن 1400

هشداری به مدیران عامل شرکت‌ها

استیو بلنک، استاد دانشگاه استنفورد- مایکروسافت وقتی وارد قرن 21 شد در بازار نرم‌افزار بلامنازع بود. اما 16 سال بعد، فقط یک شرکت نرم‌افزاری دیگر است!




گروه خبری: پرگار
- تاریخ انتشار: 25 بهمن 1400

بیانیه‌ی انجمن صنفی مدیران رسانه درباره‌ی قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده

گروه پرگار- انجمن صنفی مدیران رسانه، طی بیانیه‌ای، اعتراض خود را به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، مبنی بر مشمول‌ مالیات شدن تبلیغات و آگهی‌ها در روزنامه‌ها و نشریات (‌کاغذی و الکترونیکی) بیان داشته و مراتب را برای بررسی، رسیدگی و اصلاح قانون مذکور، به ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام می‌دارد.

گروه خبری: پرگار
- تاریخ انتشار: 15 بهمن 1400

با ارائه حکم دادگاه مبنی بر قبول اعسار و تقسیط، ممنوع الخروجی رفع می شود

گروه پرگار- به دنبال شکایت از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و درخواست ابطال بخشنامه شماره ۹۹/۱۰۲۹۱ مورخ ۹۹/۰۱/۳۰ مبنی بر عدم رفع ممنوع الخروجی به صرف حکم اعسار مدیون و کافی ندانستن حکم اعسار از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، هیات عمومی دیوان عدالت اداری وارد بحث و بررسی شد.


گروه خبری: پرگار
- تاریخ انتشار: 11 بهمن 1400

متاورس چیست و در این دنیای جدید چه کارهایی می‌شود انجام داد؟

گروه پرگار- متاورس (Metaverse) یا فرا جهان تازه‌ترین واژه‌ و مفهومی است که تخیل صنعت فناوری جهان را به خود جلب و مشغول کرده است. اما این تخیل بی‌انتها چه فضای نو و چه دنیای جدیدی برای ما طراحی کرده است؟


گروه خبری: پرگار
- تاریخ انتشار: 10 بهمن 1400

اطلاعات تکمیلی از ریسکی که بیمه رازی در قالب پرتفو مترو پذیرفته است/ ماجرای یک فاجعه رخ نداده در پایتخت!

گروه پرگار- حادثه متروی تهران – کرج که صبح چهارشنبه اول دی‌ماه صد‌ها مسافر خط تهران – کرج را سرگردان کرد و 20 نفر را هم زخمی، به دلیل خطای انسانی بود؛ هرچند اعضای شورای شهر و مدیران شهری ریشه آن را در فرسودگی ناوگان و نیاز به اورهال سیستم‌ها می‌دانند. مهدی شایسته‌اصل، مدیرعامل جوان شرکت بهره‌برداری متروی تهران، از حادثه بدتری که می‌توانست در این برخورد رخ دهد، می‌گوید:‌ احتمال داشت حادثه بدتری رقم بخورد. قطار روبه‌رو اطلاع نداشته که این اتفاق رخ داده است؛ چرا‌که مرکز فرمان ما در جریان نبوده و پیمانکار ما به صورت دستی راهور قطار شمالی را آگاه می‌کند و قطار شمالی می‌ایستد.

گروه خبری: پرگار
- تاریخ انتشار: 06 دی 1400