امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
05/3 1399

گروه پرگار- ویژگی های شرکت تان را چگونه برای دیگران توصیف و معرفی کنید؟این سوال مهمی است که یک کتاب جدید می خواهد به آن پاسخ دهد:«کتاب روزنامه نگاری برند منتشر شد.»

در روزگاری که به واسطه توسعه شبکه های اجتماعی کمتر خوانندگان قدیمی علاقمند به مطالعه رسانه های مکتوب هستند و مراجعه به فضای وب و شبکه های اجتماعی افزایش یافته است،کتاب روزنامه نگاری برند-که به تازگی به چاپ رسیده است-در پی آن است که با استفاده فنون نگارش روزنامه نگاری و خبرنویسی،روش های معرفی شرکت ها را به کارگزاران عرصه روابط عمومی و روزنامه نگاری آموزش دهد.

این کتاب به قلم «اندی بول» نویسنده و روزنامه‌نگاری انگلیسی به رشته تحریر درآمده و از سوی،«مریم چهاربالشی» و «محسن ایلچی»،دو روزنامه نگاراقتصادی ترجمه شده است.

 کتاب مذبور دارای دو رویکرد آموزشی است،نخست رویکرد تئوریک و دیگری رویکرد عملیاتی است که سراسرآن را دنبال می‌کند.دربخش تئوریک خواننده با مبانی آشنا می‌شود،اما نویسنده، دراین بخش متوقف نمی ماند.

 در واقع، نقطه ثقل کتاب رویکرد عملیاتی- کاربردی آن است.در همین چارچوب نگارنده تلاش کرده است با ارائه ده‌ها مثال واقعی از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، مفهوم و رویکرد عملیاتی را به خواننده منتقل سازد.

بخش اول این کتاب که خود دارای شش فصل است، به چگونگی توسعه راهبرد روزنامه‌نگاری برند می‌پردازد. در این فصول، خواننده با مفاهیم، تاریخچه و مخاطبان روزنامه‌نگاری برند آماده می‌شود. هم‌چنین رویکرد تدوین استراتژی برای روزنامه‌نگاری برند نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر این،شیوه روایت کردن خبر همراه با چالش‌های تعهد به اخلاق نیز در همین فصل مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش دوم کتاب به قالب‌های انتشار اخبار و گزارش‌های اختصاص دارد. در این بخش،طیف متنوعی از زیرساخت‌های انتشار خبراز سنتی‌ترین اشکال که همان نشریات چاپی هستند تا شبکه‌های اجتماعی و چگونگی بهره‌گیری از آنها مدنظر قرار گرفته است.

بخش سوم کتاب به مسیر بیان خبر در روزنامه‌نگاری برند اختصاص دارد. در این بخش، نویسنده به صورت خاص روی بخش‌ها و صنایع مختلف تمرکز کرده است. از جمله صنایع گردشگری، سازمان‌های مردم‌نهاد، صنایع غذایی و ...

بخش چهارم نیز که چرخه گردش خبر را کامل می‌کند به اندازه‌گیری نتایج اختصاص دارد. در این بخش چگونگی رصد اخبار در شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای تجزیه و تحلیل آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

. این اثر از سوی انتشارات ثانیه(saniehpress.ir) آن را به چاپ رسانده است.علاقمندان می تواند جهت تهیه این اثر با شماره  تلقن 09123095451 بگیرند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود