امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
08/2 1396




گروه پرگار- نشست تخصصی نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور در هیات‌های تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی توسط معاونت استان ها و کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران برگزار شد.

در این نشست رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران با تأکید بر اهمیت کار هیات‌های تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی گفت: اگر در کار این هیات‌ها دقت نشود، هم خود سازمان متضرر می‌شود و هم حق کارفرمایان از بین می‌رود و این نشست هم باهدف کمک به پیشبرد کار این هیات‌ها تشکیل‌شده است.


محمود تولایی افزود: سازمان تأمین اجتماعی یک‌ نهاد مردمی است و اموال آن متعلق به کارگران و کارفرمایان است و دولت سه درصد سهم خود را خیلی دیر می‌دهد و یا اینکه نمی‌دهد.

تولایی به قول وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی به فعالان بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: آقای ربیعی سال گذشته قول دادند که موضوع انتخاب نماینده وزیر کار که پیش از این به سازمان تأمین اجتماعی تفویض شده بود، پس گرفته شود و از این پس تعیین نماینده وزیر کار به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تفویض شود، اما این موضوع اجرایی نشده و وزیر به حرف خود عمل‌نکرده است.


تولایی همچنین با گله از وضعیت سامانه‌های الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سامانه‌های الکترونیکی ابزاری برای تسهیل و روان‌تر کردن امور است اما در سازمان تأمین اجتماعی ابزاری برای تعویق امور شده‌اند.


سازمان تأمین اجتماعی از شکننده‌ترین سازمان‌هاست

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست گفت: از ابتدا ترکیب سازمان تامین اجتماعی مشکل داشت و سازمان جایگاه خود را نداشت و به‌عنوان یک سازمان دولتی و شبه‌دولتی عمل می‌کرد.

علیرضا اشرف افزود: در کشورهای دیگر درآمدهای صندوق‌های تأمین اجتماعی و مانند این صندوق، سرمایه‌گذاری و نه ذخیره می‌شود و با این پول کار تجاری کرده و درآمد ایجاد می‌کنند اما در ایران سازمان تأمین اجتماعی در مدیریت منابع خود ضعیف بوده است.

اشرف افزود: از سال‌های 80 دولت نتوانست یک سری از بدهی‌های خود را پرداخت کند و این موضوع مشکلاتی را به وجود آورد و به این منظور هیات‌های حل اختلاف تأمین اجتماعی تشکیل شدند. به گفته اشرف اگر این موضوع را جا بیندازیم که سازمان تأمین اجتماعی مکلف به پرداخت حقوق است و دولت فقط باید بر این سازمان نظارت داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.



.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود