امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/11 1392

ایران و جهان - در مراسم اجلاس" اکوایت" که برای دومین سال متوالی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضورصاحبین صنایع و مدیران ارشد سازمان گسترش و نوسازی ایران و اتاق تعاون و مدیران بخش خصوصی برگزار شد،طرح اتاق تعاون در کمک به دولت در پرداخت یارانه ها از سوی دبیر کل اتاق تعاون ایران مطرح شد .
به گزارش خبرنگار ایران و جهان ،داریوش پاکبین با بیان اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس طرح حمایت کوپنی و تامین اقلام مایحتاج خانوارها تجربه شده است گفت: در دهه چهارم انقلاب ما می توانیم این طرح را از سر بگیریم.
وی افزود : لذا با کمی تغییرات در نحوه اجراء ،مثلاً این بار کوپن ها را به صورت کارت ها ی الکترونیکی در دسترس مصرف کنندگان قرار دهیم .
دبیر کل اتاق تعاون با اشاره به فضای سیاسی امروز کشور که امکان کاهش تحریم های وارده را می دهد ادامه داد : ایران امروز درگیر چالش هلندی یا همان تورم همراه با رکود است و راه حل این مشکل واگذاری مدیریت اقتصادی کشور که 80 درصد آن را دولت به عهده دارد به بخش خصوصی و رعایت دقیق اصل 44 است .
وی در جمع مدیران صنایع برتر کشور تصریح کرد : در امر واردات می بایست به سمتی برویم که به جای وارد کردن محصولات واردات ابزارآلات تولید محصولات را در برنامه داشته باشیم و وارد کردن محصولات تا زمان رفع تحریمات اختصاص دهیم به صنایعی که شاهد کیفیت نسبی در آنها هستیم.
در ادامه مراسم ،دکتر مسعود معظمی دبیر اجرایی اجلاس هدف از برگزاری دومین نشست تخصصی بین مدیران بخش خصوصی و بخش دولتی را تبادل تجربیات ومشخص کردن فرصت ها و چالش های اقتصادی برشمرد و گفت : رسالت اصلی دبیر خانه توسعه صنایع ملی ایران به عنوان متولی برگزاری چنین نشست هایی همچنان که از نامش پیداست این است که به تحقق اهداف صنعتی کشور با شناخت دقیق نیاز و توان بخش خصوصی و انتقال این مواضع به مدیران دولتی بپردازد .
نایب رئیس دبیر خانه توسعه صنایع ملی اضافه کرد : در پایان برگزاری این اجلاس طرح های بخش خصوصی در قالب بسته ای پبشنهادی از طریق دبیر خانه به سازمان های توسعه کشور ارسال خواهد شد و پیگیری های لازمه را نیز به عهده خواهیم داشت . 
در پایان این مراسم مدیران سازمان گسترش و نو سازی و اتاق تعاون با اهدای نشان بین المللی تکنولو�?ی برتر از سوی اتحادیه اروپا از شرکتهای پارس خودرو ،بیمه پارسیان ، هواپیمایی ماهان ، بانک رفاه و دیگر شرکتهای حاضر دراین مراسم تجلیل کردند . 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود