امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
08/19 1392

ایران و جهان - امیدواریم تفاهمی میان مسئولین اقتصادی کشور درجهت منافع کشور و مردمی که تحت فشار اقتصادی‌اند به وجود آید.
ناصرعاشوری قلعه رودخانی ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار ایران و جهان گفت:اختلاف نظر رئیس بانک مرکزی و وزیراقتصاد درمورد نرخ ارز به تفاوت دیدگاه‌های آن ها برمی‌گردد.
عاشوری قلعه رودخانی با اشاره به اینکه دیدگاه رئیس بانک مرکزی درمورد نرخ ارز تمرکز به افزایش صادرات دارد، افزود: به عبارت دیگر با افزایش قیمت دلار صادرات ارز بیشتری را به کشور سرازیر می کند و ذخایر بانک‌مرکزی با دلار بالاتر تقویت می شود .
وی با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد و برخی از اقتصاددانان رابطه نرخ ارز و تورم را در نظر دارند، گفت :متاسفانه درکشور قیمت بسیاری از کالاها که هیچ ارتباطی با قیمت دلار ندارند،با نوسان قیمت ارز تغییر می کند،درنتیجه تورم غیرقابل پیش‌بینی گریبان دولت را می‌گیرد.
به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، برخی از اساتید دانشگاهی که درمجلس نیز حضور دارند بر قیمت دلار بین دوهزار تا دوهزار و پانصد تومان اتفاق‌نظر دارند.
عاشوری قلعه رودخانی با بیان اینکه درصورتی که وزیراقتصاد قیمتی بین 2400تا2700 تومان را ارزیابی می‌کند، نکته مهم این است که با افزایش قیمت ارز ارزش پول ملی کشور کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد :درحال حاضر نیز ارزش پول ملی کاهش چشمگیری داشته است،در نتیجه اعضای کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه وبودجه مجلس نظر بر پایین نگه داشتن قیمت دلار به دلیل افزایش ارزش پول ملی دارند.
وی در پایان گفت : امیدواریم تفاهمی میان مسئولین اقتصادی کشور درجهت منافع کشور و مردمی که تحت فشار اقتصادی‌اند به وجود آید. رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد هردو باید صالح کشور و مردم را در نظر داشته؛نه اینکه نظرشخصی خود را اعمال کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود