امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/25 1392

ایران و جهان - خبرگزاری رویترز به نقل از برخی از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا گزارش داده است که این اتحادیه قصد دارد به مسدود کردن اموال هفت مؤسسه ایرانی ادامه دهد. دادگاه عمومی اتحادیه اروپا پیش‌تر حکم به لغو این تحریم داده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز اتحادیه اروپا قصد دارد با وجود پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ یکسری از تحریم‌ها را دوباره علیه ایران فعال کند. خبرگزاری رویترز، از قول برخی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا نقل کرده است که این اتحادیه به مسدود کردن اموال شرکت‌های ایرانی ادامه خواهد داد.
حکم دادگاه اتحادیه اروپااین اقدام اتحادیه اروپا اخیرا از سوی دادگاه عمومی اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفته بود. این دادگاه پس از بررسی‌های لازم تصمیم به رفع مسدود شدن اموال این موسسات گرفته بود و تصمیم اتحادیه اروپا در زمینه مسدود کردن اموال شرکت‌های ایرانی را باطل اعلام کرده بود.

حکم لغو تحریم‌ها شامل پست‌ بانک، شرکت بیمه ایران، شرکت کشتیرانی گودلاکینگ، بانک توسعه ملی ایران، پرشیا اینترنشنال بانک، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و بانک رفاه کارگران می‌شود.
قاضی‌های دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در سپتامبر سال جاری اعلام کردند که این اتحادیه دلایل کافی برای شرکت داشتن این موسسات ایرانی در برنامه هسته‌ای این کشور ارائه نکرده است.
فعال کردن دوباره تحریم‌هااگرچه اتحادیه اروپا می‌تواند علیه حکم صادر شده از سوی دادگاه عمومی اعتراض کند، اما آن طور که دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند، قرار است تحریم‌های موجود علیه هفت شرکت ایرانی تمدید شود. به گفته‌ی این مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا پیمودن راه قضایی در این زمینه دشوار‌تر به نظر می‌رسد.
خبرگزاری رویترز از قول دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گزارش داده است که هدف از این اقدام تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نیست، بلکه قرار است تحریم‌های موجود به قوت خود باقی بمانند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود