امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
09/3 1392

ایران و جهان به بهترین های 2013 نگاهی دارد و به معرفی بهتین بازارها ،سهام،فیلم،کتاب و... می پردازد.
به گزارش ایران و جهان و به نقل از سايت ماني سي ان ان، ليستي جامع از بهترين هاي دنياي كسب و كار در سال 2013 ارائه شده كه افراد، مكان ها، محصولات، سود ها، بازگشت ها، تحولات و غيره را در بر مي گيرند.
بهترين بازگشت، Netflix 
در سالي كه شاهد آخرين نشانه هاي حضور فروشگاه هاي اجاره دهنده فيلم هاي ويديويي در جهان بوديم، ريدهاستينگز مدير عامل Netflix و فرد شماره 5 فهرست موفق ترين اشخاص در دنياي كسب و كار كه در سال 2011 دست به بازسازي اين شركت زد، با جدا كردن بخش كسب و كار دي وي دي و سيستم پخش و تحميل يك مدل توزيع شبكه اي به بسياري از مشتركان، شركت را به سوي پيشرفتي سريع و آينده اي اجتناب ناپذير سوق داد. به اين ترتيب Netflix جايگاه خوبي پيدا كرده و سال 2013 را با يك موفقيت پر سر و صدا شروع کرد: ارزش هر سهم آن در پايان ماه �?انويه به 160 دلار رسيده و نسبت به پايين ترين نرخ در سال 2012 سه برابر شد. Netflix مدعي بود كه اين رقم در سال 2013 دو برابر مي شود. مجددا هزينه اي بالا نتيجه داد. ابتدا موفقيت كوين اسپيسي در سريال سياسي "House of Cards" با هزينه اي نزديك به 100 ميليون دلار، 2 ميليون مشترك جديد را به Netflix جذب كرده و كل مشتركان آن را به 29.2 ميليون نفر رساند. با اين كار Netflix از لحاظ تعداد مشترك بالاتر از شبكه تلويزيوني HBO قرار گرفت. بعد ها كمدي تلويزيوني "Arrested Development" و سريال كمدي "Orange Is the New Black" به فهرست عوامل موثر در رشد موفقيت آميز شركت Netflix پيوستند. در حال حاضر ديزني، بزرگ ترين شركت رسانه اي تمام دوران، مشغول ساخت چهار نمايش بر اساس ابر قهرمان هاي شركت انتشاراتي Marvel منحصرا براي Netflix است.
بهترين IPO، توييتر
سال گذشته توييتر توجه زيادي با اختلال در IPO فيسبوك كرده و تصميم گرفت تا هویتی خاص پيدا كند: اين شركت همه چيز را تغيير داد. توييتر تلاش نكرد تا همه پول خود را خرج كرده يا به كارمندان اجازه انجام اين كار را بدهد. نتيجه پيشرفتي 1.8 ميليارد دلاري و 73% محبوبيت در روز اول انجام معامله بود كه بي وقفه ادامه داشت. اما توييتر چگونه پول در مي آورد؟ وال استريت ايمان به پيشرفت را در اين موفقيت و همچنين سودآوري موثر دانسته و اين اولين شركت اينترنتي بزرگ است كه مي تواند ادعاي تولد در موبايل را داشته باشد.
بهترين ها در سال 2013 
بهترين كتاب، "Inferno" نوشته دن براون با فروش بيش از 3 ميليون جلد، بهترين فيلم، "Iron Man 3" با 994‚013‚409 دلار فروش، بهترين نوشيدني، آب با سهمي 32.5 درصدي از كل مصرف نوشيدني ها در جهان و كسب جايگاهي بالاتر از نوشابه ها، بهترين خودرو، سري F فورد با بيشترين قيمت به مبلغ 309‚623 دلار، بهترين بازي ويديويي، "Grand Theft Auto V" با 800 ميليون دلار فروش در 24 ساعت اوليه، بهترين شهر، بانكوك با حداكثر 16 ميليون گردشگر، بهترين ساختمان، Chengdu مركز جهاني جديد چين، بلند ترين ساخت در جهان با مساخت 1.7 ميليون متر مربع در سال 2013 بودند.
بهترين ارز جديد، Bitcoin 
كاربرد Bitcoin ديگر از هكرها و خريداران بازار هاي سياه گذشته و امسال ديگر رسما به دنياي كسب و كار وارد شده است: حالا ديگر مي توانيد از اين پول هاي ديجيتال با حمايتي غير دولتي براي خريد خدمات آنلاين از سايت OKCupid يا دادن سفارش براي تحويل غذا از رستوران هاي Dutch استفاده كنيد. اين در حالي است كه هم برادران دوقلوي Winklevoss در يك شركت اينترنتي و سرمايه گذار اوليه فيسبوك، جيم برير كم كم غرق كسب و كار با اين پول مي شوند.
بهترين عملكرد در بازار (فرد)
10.5 ميليارد دلار،مربوط به وارن بوفت با رشد 21 درصدي ثروت خود در سال 2013 به عنوان يك فرد بهترين عملكرد را در بازار داشته است.
بهترين عملكرد در بازار
بهترين شركت ها در بازار بر اساس بازگشت كل سرمايه، AMR CORP (American Airlines) با 894درصد، انجمن وام ملي دولت فدرال يا FANNIE MAE با 845درصد، شركت وام مسكن دولت فدرال يا FREDDIE MAC با 771درصد، داروخانه هاي زنجيره اي RITE AID با 288درصد، فروشگاه هاي لوازم الكتريكي BEST BUY با 269درصد و سوپرماركت هاي زنجيره اي SUPERVALU با 182درصد بازگشت كل سرمايه هستند. البته Rite Aid با American Airlines ادغام شده است.
بهترين عملكرد در استخدام، آمازون
در سه ماهه نخست سال 2013 آمازون 21 هزار و چهار نفر كارمند جديد استخدام كرده و با رشد بيش از 400 درصدي عداد كارمندان در پنج سال گذشته، رقم كل پرسنل خود را به 109 هزار و 800 نفر رساند.
بهترين مالك جديد، جف بزوس، واشنگتن پست
مدير عامل آمازون بر تجارت ديجيتال حكومت كرده و هميشه به سوددهي لبخند مي زند. چه كسي بهتر از او مي توانست روزنامه اي را فقط به قيمت 250 ميليون دلار بخرد.
بهترين حمايت مالي شركتي، Citi Bike 
هزينه حمايت مالي: 41 ميليون دلار
مدت حمايت مالي: پنج سال
تعداد دوچرخه ها: 6000 
تعداد ايستگاه هاي دوچرخه سواري: 332 
تعداد سفر هاي جمعي: 746‚978‚4 
متوسط مايل طي شده در روز: حدود 000‚62 
كل اعضا به طور ساليانه: 221‚93 نفر

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود