امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
09/5 1392

ایران و جهان- مجلس سنای آمریکا با وجود توافق حاصله در �?نو در خصوص برنامه هسته ای ایران در ماه دسامبر مساله امکان تشدید تحریم ها علیه ایران را بررسی خواهد کرد. 
"هری رید" رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای کنگره آمریکا در مصاحبه با رادیوی NPR ضمن اعلام این مطلب گفت: "ما هنگام پایان تنفس خود (9 دسامبر) مساله ضرورت تحریم های شدیدتر را بررسی خواهیم کرد".

به گفته هری رید ممکن است "تیم جانسون" رییس کمیته امور بانکی و "رابرت منندس" رییس کمیته روابط بین المللی مجلس سنا در مورد این مساله نشست گفت و شنود ترتیب دهند.

رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای کنگره آمریکا خاطرنشان ساخت: "مطمئن هستم در صورت بروز ضرورت اعمال تحریم های شدیدتر، این کار را انجام خواهیم داد".

یادآور می شود ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی حل مساله هسته ای شنبه شب پس از 5 روز رایزنی در �?نو به توافقی دست یافتند که طبق آن ایران کارها در چارچوب برنامه هسته ای را کاهش داده و دسترسی کارشناسان بین المللی به تاسیسات اتمی خود برای بازرسی های دقیق تر را تامین می کند و در مقابل تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی کاهش و تخفیف خواهد یافت.

مرحله اول اجرای توافقنامه شش ماهه خواهد بود و طی آن برای رسیدن به توافق نهایی در خصوص فعالیت هسته ای ایران تصمیم گیری خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود