امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
11/5 1392

ایران و جهان - هرچند که دولت درآمد پیش بینی شده بودجه 93 برای اجرای قانون هدفمندی را 3 هزار و 880 میلیارد تومان در نظر گرفته و پیش بینی شده است فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نیز از نیمه دوم سال 93 اجرایی خواهد شد اما شنیده ها حاکی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در خرداد ماه سال 93 با تغییری در پرداخت ها است.

در لایحه بودجه 93 درآمد 3 هزار و 880 میلیارد تومانی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده که دقیقا معادل اعتباری است که در بودجه 92 برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود اما اجرا نشد.هرچند که این اعتبار نمایانگر استرات�?ی دولت برای ادامه وضع موجود دراجرای قانون هدفمندی یارانه هاست،اما برای تصمیم جدی دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی باید منتظر ارائه لایحه اصلاحیه بودجه بود.

یک مقام آگاه در گفت و گو با ایران و جهان از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از خرداد سال آینده خبر می دهد و در خصوص جزئیات اجرای این طرح به خبرنگار ما می گوید: مقرر شده است که یک دهک بالا از طرح حذف شود و به سه دهک پایین ماهانه 60 هزار تومان ماهانه یارانه پرداخت شود .
وی در خصوص سایر دهک ها عنوان می کند؛ شش دهک وسط نیز ماهانه 45 هزار تومان یارانه را دریافت خواهند کرد.
شایان ذکر است لاریجانی در جلسه مشترک با معاون برنامه ریزی رئیس جمهور به آنها توصیه کرده لایحه اصلاحیه بودجه 93 را در زمینه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها طوری تنظیم کنند که موتور حرکت اجرای قانون هدفمندی متوقف نشود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود