امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
11/13 1392

ایران و جهان - رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور هشدارهایی را به ورزشکاران برای پرداخت معوقات مالیاتی داد و از بررسی پرونده های مالیاتی بابک زنجانی خبر داد.

به گزارش ایران و جهان ،علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه باشگاه ها موظف به پرداخت مالیات در قراردادها هستند اما به دلیل اینکه مالیات ها را به موقع پرداخت نمی کنند مشکلاتی را برای ورزشکاران که عمدتا فوتبالیست هستند به وجود می آورند گفت: متاسفانه سازمان امور مالیاتی ورزشکاران را به عنوان مودی می شناسد در صورتی که باشگاه ها ملزم به پرداخت مالیات هستند .اگر ورزشکاران مایلند که شب عید خودروهای آنها را توقیف نکنیم به موقع مالیات بپردازند.
وی همچنین به بررسی پرونده بابک زنجانی نیز اشاره کرد و افزود : پرونده وی نیز مانند سایر مودیان بررسی می شود و سازمان مالیاتی بر اساس رویه ها رسیدگی پرونده های مالیاتی شرکت‌های زیرمجموعه بابک زنجانی را انجام می دهد. این در حالی است که پرونده های فعالیت های اقتصادی شرکت‌های این فرد مانند سایر فعالان اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد.


وی با اشاره به اینکه تعداد ممنوع الخروجی ها 30 درصد کاهش یافته است گفت :بر اساس قانون بودجه فعالیت های تولیدی 500 میلیون تومان به بالا مشمول ممنوع الخروجی ها می شوند .
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور رقم درآمدهای مالیاتی طی 10 ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل را دارای رشد 30 درصدی اعلام کرد و افزود: درآمدهای مالیاتی مستقیم در این مدت 16 درصد رشد و ارزش افزوده 74 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت 83 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است. این در حالی است که طی سه چهار ماه پایانی هر سال تحقق درآمدهای سرعت می گیرد. بنابراین پیش بینی می شود که 90 درصد درآمدهای مالیاتی امسال محقق شود.

عسگری مجموع درآمدهای مالیاتی امسال را 31 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به معادل 12 ماه سال گذشته که 31 هزار و 200 میلیارد تومان بوده، بیشتر بوده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در کمیسیون اقتصادی مجلس به نتیجه رسیده و در هفته جاری کلیات آن در صحن به تصویب رسید، افزود: به محض اتمام تصویب لایحه بودجه 93، ادامه بررسی جزئیات لایحه مذکور در مجلس انجام می شود و تا قبل از پایان سال این موضوع نهایی خواهد شد.


معوقات مالیاتی

عسگری، رقم معوقات مالیاتی را 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه کل معوقات مالیاتی به روز رصد می شود، گفت: از این رقم حدود 6 هزار میلیارد تومان مربوط به معوقات جرایم است و در اصل 4 هزار و 200 میلیارد تومان اصل معوقات مالیاتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این همه طیف‌ها از بدهکاران مالیاتی هستند، گفت: سالانه حدود 2 هزار میلیارد تومان از این بدهی ها وصول می شود، اما جریان معوقات مالیاتی، جریانی سیال است.

وی از اختصاص شماره منحصر به فرد اقتصادی به همه فعالان اقتصادی در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: بر این اساس دیگر فعالان اقتصادی بدون شماره اقتصادی آزادی عمل نخواهند داشت. در حال حاضر نزدیک به 3 میلیون و 300 هزار مودی برای اجرای این طرح ثبت نام شده اند و ثبت نام 300 هزار نفر دیگر باقی مانده است.


عسگری خاطر نشان کرد: شرکت ملی نفت در سال جاری ماهیانه 134 میلیارد تومان مالیات علی‌‌الحساب به سازمان امور مالیاتی می پردازد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود