امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
02/25 1393

ایران و جهان - در حالی که گفت‌وگوهای اتمی میان ۵+۱ با ایران در جریان است، همایش "مجمع تجاری ایران" برای جذب سرمایه‌گذاران آلمانی تشکیل می‌شود.يك کمپین آلمانی مخالف شرکت نماینده دولت آلمان در این همایش است.

خبرگزاری دویچه وله می نویسد؛کمپین "بمب را متوقف کنید" از دولت آلمان خواست از شرکت "مارکوس پوتسل" رئیس بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه آلمان در جسله "مجمع تجاری ایران" جلوگیری کند.

همایش "مجمع تجاری ایران" قرار است ۲۳ ماه مه (۲ خرداد) در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شود. برگزارکننده این مجمع در دعوت‌نامه ارسالی به شرکت‌های آلمانی برای حضور در این مجمع، از آنها خواسته از هم اکنون سرمایه گذاری در ایران را آغاز کنند.

این همایش که با همکاری اتاق صنعت و بازرگانی آلمان برگزار می‌شود، در حالی شرکت‌های آلمانی را به سرمایه‌گذاری در ایران دعوت می‌کند که هنوز گفت‌وگوهای اتمی با ایران و تحریم های این کشور از سوی غرب ادامه دارد.

گفته می‌شود شرکت کردن رئیس بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه آلمان در "مجمع تجاری ایران" به این همایش جنبه رسمی می‌دهد و نشان خواهد داد که این همایش با تایید دولت آلمان روبروست.

امید نوری‌پور کارشناس ایرانی تبار سیاست خارجی حزب سبزهای آلمان، پس از ابراز مخالفت‌ها با این مجمع از شرکت در آن خودداری کرده است.

یکی از شرکت‌کنندگان در این همایش "علی اشرف افخمی" رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن ایران است. نام علی اشرف افخمی در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران قرار دارد.

یکی از سخنرانان این همایش نیز علی‌رضا شیخ عطار، سفیر ایران در آلمان است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود