امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
06/8 1393

ایران و جهان - خزانه‌داری آمریکا 8 شخصیت و 20 شرکت دیگر را در لیست تحریم‌های ضدایرانی قرار داد.

ایران و جهان - وزارت خزانه داری آمریکا 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 66 نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده است.

به گزارش ایران و جهان، وزارت خزانه داری آمریکا 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده است و شرکت‌‌های فعال در بازارهای آمریکا را هرگونه انعقاد قرار داد و مراوده با آنها منع کرده است.

براساس بیانیه‌ای که در سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

همچنین اصلاحاتی در اطلاعات مربوط به 5 موسسه صورت گرفته است.

این درحالی است که امروز دقایقی پس از انتشار این بیانیه سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که صرف نظر از تحریم‌ها، به پیگیری راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران متعهد است.

در حالی اين تحريم ها عليه افراد و شرکت های ايرانی اعمال شده است که ايران و گروه ۱+۵ در حال مذاکره برای حل و فصل مناقشه هسته ای هستند و مهلت برای دستيابی به يک توافق نهايی در اين خصوص ۲۴ اکتبر به پايان می رسد.
وزارت خزانه داری آمريکا مدعی است ، اين اشخاص و شرکت ها به دليل نقش انها در برنامه موشکی و هسته ای،‌ دور زدن تحريم ها و همچنين حمايت از تروريسم مورد تحريم قرار گرفته اند.
ديويد کوهن، معاون امور مبارزه با جرايم مالی و تروريسم وزارت خزانه‌داری آمريکا، در اين زمينه تصريح کرده است: در حالی که به تعهدات خود در خصوص کاهش تحريم ها پايبند هستيم،‌ همچنان خود را به اجرای تحريم های موجود متعهد می دانيم.
طبق اين بيانيه «م ج - ا »و برادرش «آ- ا »در فهرست تحريمی وزارت خزانه داری آمريکا قرار گرفته اند. «م ج ا»مدير شرکت توليدی صنعتی آلومينات است و برادرش در مبادلات خارجی اين شرکت نقش داشته اشت. شرکت آلومينات سال گذشته از سوی آمريکا تحريم شد.

شرکت سازه مرکب نيز به دليل همکاری با همکاری با سازمان صنايع هواپيمايی-نظامی ايران و گروه« صنعتی شهيد همت» مورد تحريم قرار گرفته است. «ع غ»، مدير عامل سازه مرکب و «م ب»، مدير تجاری اين شرکت نيز در فهرست تحريمی آمريکا قرار گرفته اند.

براساس بيانيه وزارت خزانه داری امريکا، بانک آسیا، بانک قوامين، بانک خاورميانه، قرض الحسنه رسالت، بانک بين المللی کيش و همچنين کافولات بانک در تاجيکستان مورد تحريم قرارگرفته اند.
وزارت خزانه داری آمريکا می گويد، کافولات بانک، شعبه ای از بانک سرمايه است که پيشتر در سال ۲۰۱۲ از سوی آمريکا مورد تحريم قرار گرفت.
شرکت های هواپیمایی کاسپین ایر، معراج ایر، پویا ایر،‌و یاس ایر نیز در فهرست شرکتهای تحریمی آمریکا قرار گرفته اند.

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در سال گذشته ایران و گروه ۱+۵ به توافقی موقت و شش ماه دست یافتند که از �?انویه سال جاری میلادی به اجرا گذاشته شد.
طبق این توفق ایران برخی از فعالیت های حساس هسته ای خود را متوقف کرد و در مقابل برخی از تحریم ها علیه ایران کاهش یافت.
با پایان یافتن مهلت شش ماهه این توافق ، ایران و آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين، روسيه و آلمان، اعضای ۱+۵ ، با تمدید آن برای چهار ماه دیگر توافق کردند تا از این طریق در این مدت به توافقی نهایی برای حل و فصل مناقشه هسته ای ایران دست یابند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود