امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/9 1393

ایران و جهان - 40 فقره از املاک پرونده آریا برای فروش به سازمان اموال تملیکی آمد و فروش 27 درصد سهام فولاد خوزستان نیز به همراه این املاک در دست ارزش گذاری قرار دارد .
به گزارش ایران و جهان ،اردشیر محمدی مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در 5 ماهه ابتدای سال حدود 960 میلیارد ریال اموال تعیین تکیف شده که از این میزان 730 میلیارد ریال اموال منقول که 230 میلیارد ریال غیر منقول بوداست .

وی با بیان اینکه نقش حاکمیتی سازمان با نقش تعیین تکلیف سازی اموال در تناقض است افزود که نقش حاکمیتی خود را ولی بر وظایف غیر حاکمیتی می دانیم.
محمدی با بیان اینکه در بحث اعاده کالاها مهلتی قانونی در گمرک وجود دارد که پس از این مهلت قانونی کالا تعیین تکلیف می شود گفت که بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال کالای متروکه از سوی گمرک به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام شده است و این سازمان بالغ بر 6500 میلیارد ریال از این اموال را مجددا بر اساس تقاضای گمرک به آن سازمان اعاده کرد که بیشتر این اقلام مربوط به تولید بوده است.

وی در خصوص جزئیات این بازگشت کالا از سازمان جمع آوری و فروش کالاهای تملیکی به گمرک گفت که مشکل اسنادی و نقدینگی سبب شده بود که این اموال در گمرک باقی بماند و عد ای نتوانستند کالای خود را ترخیص کنند. به گفته وی این افراد از گمرک نامه آوردند و این اموال از مزایده گمرک خارج شد و اکثر این کالاها سرمایه ای و واسطه تولید بوده است .

محمدی با بیان اینکه در بحث انهدام کالا که از وظایف حاکمیتی این سازمان است و بعضا برای کالاهای غیر استاندارد و غیر بهداشتی صورت می گیرد بالغ بر 32 میلیارد ریال کالا انهدام شده است،افزود که در بحث وثایقی ضبط شده دولتی در 5 ماهه امسال 80 درصد وثیقه ها را به خود وثیقه گذاران واگذار کردیم.

وزارت اقتصاد برنامه جامع دارد که همه ارکان در تدوین این برنامه استرات�?یک تلاش کردند و اموال در این راستا مزیده اموال منقول کاملا الکترونیکی شد و در بحث غیر منقول مزایده الکترونیکی تا سه ماه آینده راه اندازی می شود .
وی در پاسخ به پرسش ایران و جهان در خصوص فروش اموال غیر منقول که به تملک سازمان در آمده و از محل بدهی های مالیاتی و یا بانکی است افزود که این سازمان فقط اموال تملک شده که از سوی قوه قضائیه ارجاع می شود را به فروش می رساند و در این بخش خد سازمان ها عمل می کنند.
محمدی با بیان اینکه بزرگترین پرونده سال گذشته فروش 16 میلیارد تومان محموله طلا بوده است که در سال گذشته و سال جاری در دو مرحله به فروش رسیده است افزود که 40 فقره از اموال امیر منصور آریا از سوی مراجع قضایی ب این سازمان برای فروش آمده است . همچنین 27 درصد سهام فولاد خوزستان این گروه نیز برای ارزش گذاری و فروش به این سازمان ارجاع شده است .

محمدی در خصوص پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص فروش شرکت ایران مارین سرویسز گفت که این شرکت 20 میلیارد تومان به فروش رفت که با بخشی از این فروش هزینه ها پوشش داده شد و قرار است در خصوص مطالبات این شرکت به بانک مرکزی نیز از محل همین فروش در آینده ای نزدیک تعیین تکلیف شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود