امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
08/19 1393

ایران و جهان - بانکی که در نیمه نخست سال، بیش از 27میلیارد ریال هزینه انتشارات و تبلیغات کرده بود، در همین زمان، حدود یک میلیارد و 700 میلیون ریال به آموزش و تحقیقات اختصاص داده است.

به گزارش ایران و جهان، بانک سینا از معاملات سهام برخی شرکت ها در نیمه نخست سال، علاوه برنداشتن عایدی، زیان هم کرد. این بانک که پیش بینی کرده بود برای امسال، در حوزه تبلیغات و انتشارات مبلغ 80 میلیارد ریال هزینه کند ،در نیمه اول سال مبلغ 27 میلیارد و 892 میلیون ریال به انتشارات و تبلیغات اختصاص داد. این درحالی است که این بانک مبلغ 6میلیارد و 802 میلیون ریال نیز برای آموزش و تحقیقات درنظر گرفته بود و در نیمه اول سال مبلغ یک میلیارد و 668 میلیون ریال به این امر اختصاص داد.

اما معامله سهام برخی شرکت های پتروشیمی در نیمه نخست سال، به این بانک روی خوش نشان نداده و گویا بانک سینا از دستیابی به سود حاصل از معاملات سهام بازمانده است و در نهایت بانک از معاملات سهام شرکت های سرمایه گذاری اعتبار ایران، پتروشیمی فناوران، تولید محور خودرو، پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی خلیج فارس، صنایع شیمیایی ایران و سرمایه گذاری البرز زیان شناسایی کرده است.

لازم به اشاره است که بانک سینا با توجه به شناسایی سود از محل خرید و فروش ارز نیز از پیش بینی ها عقب مانده است تا جایی که در سال مالی جاری مبلغ 12میلیارد ریال از خرید و فروش ارز سود به دست آورد و در 6ماهه نخست سال، 931 میلیون ریال از این محل شناسایی کرد.سود خالص بانک سینا در نیمه نخست سال مبلغ یک هزار و 117میلیارد و 669میلیون ریال بوده است و این بانک پیش بینی کرده است که در سال مالی جاری مبلغ 384ریال سود برای هر سهم شناسایی کند و در نیمه نخست سال، مبلغ 186ریال سود برای هر سهم ساخت.

سود تسهیلات اعطایی بخش دیگری از پیش بینی های این بانک را به خود اختصاص داده است. مبلغ 15هزار و 982میلیارد و 350 میلیون ریال، پیش بینی این بانک برای کسب سود از این محل است. لازم به اشاره است که بانک سینا در نیمه نخست سال، مبلغ 7هزار و 759میلیارد و 837 میلیون ریال از این محل سود شناسایی کرده است.
روند مطالبات معوق بانک که در اردیبهشت سال جاری رقم 10065.6میلیون ریال گزارش شده بود در خرداد ماه به 9899.2میلیون ریال و در تیر ماه به 9028.1میلیون ریال رسیده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود