امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
08/26 1393

گروه پرگار - ایران و جهان در گزارشی به بررسی پرونده تعداد پخش عناوین تیزرهای خدماتی ساخته شده توسط بانک ها و موسسات اعتباری در 234 روز گذشته از سال جاری پرداخته است .

به گزارش ایران و جهان،رسانه ملی یکی از بازوان بانک ها در اطلاع رسانی خدمات خود است و بررسی ها نشان می دهد که برخی بانک ها به تنوع اطلاع رسانی خدمات خود از این رسانه توجه وی�?ه ای دارند. 
بانک ها و موسسات اعتباری از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا نیمه آبان ماه یعنی در 234روز گذشته از سال 1393 بالغ بر 333 عنوان تیزر از خدمات مختلف خود ساخته و از رسانه ملی پخش کرده اند که از این تعداد 136 عنوان مربوط به تبلیغات بانک ها و موسسات اعتباری در بهار و 112 عنوان مربوط به فصل تابستان بوده اند . برای فصل پاییز نیز بانک ها و موسسات اعتباری در مهر ماه سال جاری پخش 69 عنوان و در آبان ماه 49 عنوان تیزر را در کارنامه تبلیغاتی خود دارند.
جزئیات بیشتر از روند نگاری پخش تیزرهای تبلیغاتی بانک ها و موسسات اعتباری از تلویزیون اذعان دارد که در فروردین سال جاری از سوی این گروه بالغ بر 57 عنوان تولید محتوای تلویزیونی (تیزر) پخش شده است .بر این اساس پرونده پخش تلویزیونی بانک ها و موسسات اعتباری با 42 عنوان در اردیبهشت ماه و 37 عنوان در خرداد ماه بسته شده است .

پرونده پخش تابستان با 54 عنوان تیزر در شهریور ماه بسته شده است . در مجموع بانک ها و موسسات اعتباری در بهار و تابستان با به ترتیب 136 و 112 فقره تیزر تبلیغاتی بسته شده است .

اما بررسی های ایران و جهان تا 18 آبان ماه نشان می دهد که در گروه بانک ها و موسسات اعتباری بانک صادرات با ساخت 83عنوان تیزر تلویزیونی در زمینه اطلاع رسانی خدمات خود پرکارترین و منتوعترین بانک در این گروه است و بانک های کارآفرین و پست بانک در این زمینه هیچ تیزری را به پخش نرسانده اند . سایر بانک ها با اختلاف زیادی از بانک صادرات ایستاده اند . بر این اساس بانکهای ملت با 30عنوان و انصار با 26عنوان ، پاساگارد با 23 ،کشاورزی با 23 عنوان و پارسیان با 22 عنوان تیزر اطلاع رسانی از خدمات خود در رده های بعدی قرار دارند .

بانک تجارت با 21عنوان ،بانک مسکن نیز با 17عنوان و بانک اقتصاد نوین با 16 عنوان تبلیغات از خدمات مورد ارائه خود در رده های بعدی این تقسیم بندی ایستاده اند . 
البته بانک سپه نیز با ساخت 10 عنوان تیزر در کنار هم قطارانش و بانک ملی با 8 عنوان و بانک رفاه نیز با 9عنوان تیزر در این رده بندی جای گرفته اند . در رده بعدی موسسه کوثر با ساخت 6 عنوان تیزر ایستاده است .

بر این اساس موسسه عسکریه ،بانک های شهر و سینا هز یک با ساخت 5 عنوان تیزر و موسسه ثامن و بانک سرمایه هریک با 4 عنوان تیزر نیز از قافله عقب نمانده اند. موسسه اعتباری مهر اقتصاد با 3 عنوان،بانک حکمت ایرانیان با 2 عنوان،موسسه نور با یک عنوان و بانک سامان با یک عنوان تیزر، بانک توسعه تعاون با یک عنوان در ساخت تیزرهای تلویزیونی در کنار سایرین همت کرده اند .  لازم به توضیح است که تعداد عناوین تیزر ساخته شده توسط بانک ها ارتباط مستقیمی با بودجه ها و هزینه های تبلیغاتی ندارد . به طور مثال ممکن است که تعداد پخش تیزرهای مثلا بانک انصار از بانک صادرات بیشتر بوده و هزینه تبلیغاتی این بانک بیشتر باشد علی رغم اینکه تیزرهای ساخته شده در بانک انصار از بانک صادرات کمتر است . همچنین پخش در ساعات مختلف تلویزیون از دیگر عواملی است که در هزینه تبلیغاتی بانک ها موثر است . بنابراین تیزرهای ساخته شده در جدول فوق فقط تعداد خدمات معرفی شده از سوی بانک ها است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود